logo F1online.skF1online.sk

Verstappen zariskoval, štart na tvrdej zmesi si pochvaľuje

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala8. 8. 2020

Nico Hülkenberg sa po zisku tretieho miesta v kvalifikácii bude snažiť zaknihovať svoje prvé pódium v kariére. Pokaziť mu radosť však môže Max Verstappen štartujúci za ním. Holanďan má pocit, že štart na tvrdej zmesi bude oveľa výhodnejší.

Max Verstappen bol jediným pilotom, ktorý sa do Q3 dostal na pneumatikách s bielym pruhom. Všetci ostatní piloti nasadili mediumky; tí, ktorí to skúšali na softoch, sa do kvalifikačného finále neprebojovali.

Zo strany Red Bullu to bolo odvážne rozhodnutie, ktoré sa zajtra vyplatí, myslí si Max Verstappen. “Bol som silno naklonený k tejto zmesi, pretože už aj tak jazdíme s mäkšími sadami. Nemôžeme použiť tie hardy, ktoré sme mali minulý týždeň. Myslím si, že to boli celkom dobré pneumatiky.”

“Chcel som teda tú najtvrdšiu voľbu, akú tento víkend máme. Tohtotýždňové softy sa totižto rozpadajú. Tie teda neprichádzali do úvahy. Mohli sme vidieť, že to platilo pre všetkých. A potom sú tu mediumky, ktoré sú vlastne minulotýždňové softy. Neboli to žiadne svetoborné gumy, tí na čele sa na nich nechceli kvalifikovať. Prečo by som sa teda na nich kvalifikoval dnes, keď je trať ešte horúcejšia? Bola to teda len otázka, či sa dostaneme cez Q2,” vysvetlil pohľad jeho tímu 22-ročný Holanďan.

V úvode pretekov to ale nebude mať také jednoduché a hrozí, že sa na štarte aj prepadne. Mäkšie zmesi totižto jazdcovi umožnia lepšie sa odpichnúť zo svojho štartového boxu. “Zajtra to na štarte možno budeme mať o trochu ťažšie, ale aj minulý týždeň sa nám podarilo udržať si pozíciu, a to pár chlapcov za nami bolo na mäkšej zmesi. Myslím si, že to bude v pohode.”

Aj keď majú Mercedesy po prvom pokuse v Q2 istý postup, takmer vždy ešte vyjdú na trať na najmäkšej zmesi. Robia to preto, aby ich piloti zistili, ako sa pneumatiky správajú po prípadnej zmene podmienok. Treba pripomenúť, že dnes postupne klesala teplota trate a na začiatku Q3 bola o päť stupňov nižšia ako v Q1. A to nie je vôbec malý rozdiel.

Tým, že Max Verstappen v druhej časti kvalifikácie odjazdil len jediné kolo, a ešte aj na hardoch, tak v závere nevedel, čo presne môže od softov čakať. Konkurencia mala v tomto smere výhodu. Prvý pokus v Q3 totižto Verstappen zajazdil na stredne tvrdých pneumatikách, čo znamená, že pred jeho posledným pokusom mohol len odhadovať, ako sa softy zachovajú.

“Len som si nebol istý tým, ktoré pneumatiky budú najrýchlejšie. Tak som dal šancu obom,” vysvetlil Max Verstappen. Ten po prvom pokuse vyhlásil, že stredne tvrdá zmes je v prvom sektore príliš pomalá, a tak v závere skúsil mäkšiu. “Pri spätnom pohľade som toho veľa neodjazdil. V celej kvalifikácii nejaké štyri kolá, čo možno nie je dosť. Použili sme najskôr softy, potom hardy, mediumky a softy. Nemal som dosť dobrý prehľad.”

“Z procedurálneho pohľadu sme neodviedli najlepšiu prácu. To je niečo, z čoho sa budeme musieť nabudúce poučiť. Je to možno aj dôvod, prečo sme to v Q3 netrafili. Pretože auto nebolo také zlé,” pochválil Red Bull RB16.

Súvisiace články

Diskusia