Alonso bodoval po desiatykrát v rade: Bolo to sedemdesiat kvalifikačných kôl | Magazín F1 - F1online.sk

Alonso bodoval po desiatykrát v rade: Bolo to sedemdesiat kvalifikačných kôl

fotka k článku undefined
zdroj: Alpine

Oba monoposty Alpinu sa v holandskej kvalifikácii porúčali už v Q2. To vám v Zandvoorte nedáva tie najlepšie vyhliadky smerom do pretekov, no francúzsky celok sa vytasil s odvážnou stratégiou, ktorá v spojení s rýchlym monopostom a kvalitným výkonom oboch pilotov slávila úspech.

Fernando Alonso po ďalšej brilantnej jazde skončil na šiestom mieste a získal pomyselný primát najlepšieho zo „zvyšku sveta“. Pri štarte z trinásteho miesta pritom nemal tie najlepšie predpoklady na takýto úspech, no skorá zastávka s prezutím zo softov na hardy, bola napokon správnou voľbou. To bola mimochodom stratégia, ktorej sa každý tím obával.

„Myslím si, že tvrdé pneumatiky neboli pred pretekmi veľmi populárna alternatíva, ale my sme ju chceli použiť. Po voľných tréningoch sme identifikovali, že tvrdé pneumatiky na našom aute fungujú a tím urobil veľmi dobré rozhodnutie. Rozhodli sme sa pre veľmi agresívnu a skorú zastávku. Chceli sme využiť čistý vzduch pred nami s veľmi dlhým prostredným stintom,“ povedal po pretekoch Alonso.

„Bolo to sedemdesiat kvalifikačných kôl, pretože sme si počas pretekov nemohli ani na chvíľu odfúknuť. Štart bol dobrý, ale v prvej zákrute sme stratili nejaké pozície, takže som musel tvrdo bojovať a získať ich späť.“

„Potom sme obuli tvrdú zmes a bolo potrebné na to poriadne zatlačiť, aby sa náš prostredný stint vydaril. Mysleli sme si, že potom príde pokojnejšia fáza, ale na trať vyšiel safety car a museli sme posledných dvanásť kôl opäť bojovať,“ dodal španielsky pretekár.

Alonso na svojej ceste vpred predviedol niekoľko veľmi pekných predbiehacích manévrov. Napokon sa posunul na vynikajúce šieste miesto a zabodoval už po desiatykrát v rade. Naposledy skončil mimo bodovanej desiatky ešte na májovej Veľkej cene Miami.

Body zapísal aj jeho tímový kolega Esteban Ocon, ktorý skončil deviaty. Na penalizovaného Carlosa Sainza mu chýbali iba dve desatiny, ktoré by znamenali ďalšie dva body pre Francúza. Jeho preteky sa zlomili ešte v prvom stinte. Kým Alonso sa zbavil mäkkých pneumatík už po dvanástich kolách, Ocon zostal na trati o šesť kôl dlhšie. Mladší z dvojice pilotov francúzskej stajne tak po pretekoch nebol príliš spokojný.

„Čakal som viac, pre mňa je tento výsledok sklamaním. Myslím si, že sme mohli skončiť o dosť vyššie a získať viac bodov. Určite sme mohli dosiahnuť viac, keby sa nám podarilo všetko optimalizovať,“ povedal Ocon.

„Škoda, že sa nám to nepodarilo, ale beztak je to po sobotnom výsledku dobrý návrat a dvojité body sú pozitívom, ktorý si odtiaľto odnesieme, aj keď po individuálnej stránke to neboli tie najlepšie preteky.“

„Myslím si, že sme v prvom stinte zostali na trati oveľa dlhšie než sme mali. Tam som stratil možno šesť, sedem alebo osem sekúnd. Potrebujeme sa na to pozrieť, ale tam niekde sa stala chyba,“ dodal Ocon.