Nič sa tým nezmení, povedal o nových pravidlách Wolff | Magazín F1 - F1online.sk

Nič sa tým nezmení, povedal o nových pravidlách Wolff

fotka k článku undefined
zdroj: Mercedes

Monopost Mercedes W13 je po týždni ako vymenený. Stačilo sa presunúť zo Spa-Francorchamps do Zandvoortu a tím z Brackley odrazu vidíme na čele alebo blízko neho. Ako priznáva aj sám šéf stajne, Toto Wolff, v Holandsku sa nachádza jeden z tých lepších okruhov pre jeho tím.

„Život je ako bonboniéra, nikdy nevieš, čo ochutnáš.“ Tak znie slávna replika z legendárneho filmu Forrest Gump, ktorú pozná snáď každý. S touto analógiou prišiel za šéfom Mercedesu Totom Wolffom reportér britskej Sky Ted Kravitz s tým, že tohtoročné výkony monopostu W13 presne zodpovedajú replike z filmu s Tomom Hanksom.

„Myslel som, že poviete: ‚Bež, Forrest, bež!‘, keďže sa snažíme bežať a minulý víkend v Spa sme len kráčali,“ povedal s úsmevom Wolff. „Ale áno, je to trochu tak, ako hovoríte. Teraz už rozumieme, prečo tomu tak je a môžete vidieť, že všetko je to o tom, dodať autu správny balans.“

„Spa bola odchýlka od toho, čo sa nášmu monopostu páči. Toto je naproti tomu jeden z lepších okruhov a sme tam, kde by sme mali byť. Uvidíme, čo prinesie sobota,“ dodal Wolff.

Strieborný monopost si pred týždňom „zlizol“ množstvo kritiky za svoju výkonnosť. Lewis Hamilton dokonca otvorene hovoril o tom, že ho treba pre budúci rok úplne zmeniť. Wolff je, na druhej strane, opatrnejší.

„Myslím si, že je to viac o tom, čo je vo vnútri monopostu, než o tom, čo vidíte zvonku. Je jasné, že máme koncept bez bočníc a tiež odlišné zakončenie podlahy. Určite to zohráva svoju rolu, ale oveľa dôležitejšie je to, ako sme rozvíjali toto auto, jazdili s ním veľmi nízko a ako to vplýva na kinematiku nášho zavesenia. To je dôvod, prečo je to v súčasnosti z našej strany skôr o metóde pokus-omyl,“ hovorí Wolff.

Mercedesu by však mohla pomôcť budúcoročná zmena technických pravidiel a povinné zdvihnutie podlahy. Väčšina odborníkov sa na tom zhodne, Wolff však nesúhlasí. „Tá úprava pravidiel nič nezmení. Ako som povedal, je to viac o tom, aké zmeny sa urobia vo vnútri auta. Red Bull jazdí s autom omnoho vyššie, ale vo vysokej rýchlosti je prilepené na trati. Myslím si, že to je ten správny kompromis,“ povedal rodák z Viedne.