Alonso: Bol som frustrovaný. Keď sme vpredu, vždy sa niečo prihodí
Fernando Alonso po štarte opäť neveril vlastným očiam. Lewis Hamilton mu v Les Combes nenechal žiaden priestor, z čoho sa zrodila ich vzájomná kolízia. Španiel má pocit, že to bola do istej miery chyba sedemnásobného majstra sveta, ktorý mal lepšie čítať situáciu na trati.
“To je idiot! Takto zavrieť dvere z vonkajšku… Mali sme mega štart, ale tento chlapík vie len odštartovať a jazdiť na prvom mieste,” lamentoval vo vysielačke Fernando Alonso po tom, čo sa s Hamiltonom zrazili v Les Combes. Mercedes kolíziu neustál a v Blanchimont musel odstaviť monopost. Keď okolo neho prechádzal Alonso, začal gestikulovať jeho smerom.
Hamilton pred novinármi uviedol, že Alpine v spätnom zrkadle nezbadal. Ocitol sa totiž v mŕtvom uhle. Fernando Alonso prikyvuje. “Podľa mňa si myslel, že tam už nie som. Takže to asi nebola chyba. V zápale boja sa snažíte využiť zákryt, brzdiť neskoro a zatočiť. Niekedy však celkom neodhadnete, kde sa nachádzajú všetky autá okolo vás. Neviem… Ale ja si obyčajne dávam väčší pozor.”
Komisári nikoho netrestali, no Hamilton vzal vinu na seba. Jeho súper to víta, keďže “takto zavrieť dvere je tak trochu chyba”. “Prekvapilo ma to. Teraz už videl ten incident a prevzal zodpovednosť, čo je z jeho strany veľmi milé. Bol to taký tradičný incident z prvého kola, ani k nemu nemám čo povedať. Ani komisári nič neskonštatovali, pretože takéto incidenty sú bežné, hlavne v tejto zákrute. Stalo sa to aj v minulosti, spomínam si na Lewisa a Rosberga. Bol to ten istý prípad.”
S rozhodnutím netrestať súhlasí. “V tejto zákrute sa toho zvykne udiať veľa. Jazdci si obyčajne skrátia šiestu zákrutu a vrátia sa na trať v sedmičke. Je to tam náročné. Bol to pretekový incident, nemám už čo k tomu povedať.”
“Som len smutný, pretože zakaždým, keď štartujeme v prvom alebo druhom rade a bojujeme o prvú dvojku či trojku, tak sa niečo stane. A keď štartujem dvanásty alebo trinásty, tak mám čisté preteky. Chcel som mať normálnu veľkú cenu. Frustrovalo ma to. Našťastie to moje auto ustálo a mohol som pokračovať. Lewis nemal toľko šťastia a musel odstúpiť,” konštatuje Astúrčan.
Alonso napokon získal piate miesto. Je to skutočný obraz rýchlosti Alpinu vzhľadom na potenciálne poškodenie auta? “Nemyslím si, že by na aute bolo niečo poškodené. Musíme sa na to poriadne pozrieť, keď sa auto vráti do garáže, ale po zvyšok pretekov som mal normálny pocit.”
V mixzóne dostal ešte jednu otázku. Keby Ferrari v posledných kolách nezazmätkovalo, na piate miesto by sa nikdy nedostal. Poslať Leclerca na výmenu pneumatík, keď sa mal vrátiť na trať o jednu jedinú desatinu pred Alonsa bol totiž obrovský risk. Nezabudnime, že Alonso má najvyššiu maximálku zo všetkých.
Prekvapilo ho, keď zbadal, že Leclerc sa v závere zastavil v boxoch a posadil sa mu na lopatu? “Áno, bol som prekvapený,” priznal s úsmevom na tvári Fernando Alonso, “ale Ferrari vždy vymyslí nejakú čudnú stratégiu. Toto bola jedna z nich.”