Dostali sme poriadnu facku, priznal Hamilton
Lewis Hamilton ešte pred pár dňami hovoril o tom, že už v kostiach cíti prvé tohtoročné víťazstvo. Drobnú eufóriu však veľmi rýchlo vystriedalo obrovské sklamanie. Hamilton po kvalifikácii len ťažko hľadal slová, keď zistil, že stratil 1,8 sekundy na Maxa Verstappena, ktorý sa v Q3 neunúval ani vytiahnuť všetky karty.
Mercedes má už od úvodu sezóny problémy so zahrievaním pneumatík. V Belgicku je navyše dosť chladno, čo Hamiltonovi s Russellom vôbec nepomáha. Nik však nečakal, že strieborné šípy naberú až takú stratu.
Lewis Hamilton vo vysielačke po kvalifikácii znel až zhrozene. Pred novinármi neskrýval sklamanie. “Všetci v tíme pracujeme na tom, aby sme sa zlepšili. Sem sme prichádzali s veľkým optimizmom, že budeme blízko našim súperom, možno do pol sekundy. Stratiť jeden a pol sekundy je riadna facka,” priznal. “Ale taký je život.”
Sedemnásobný majster sveta v sobotu stačil na siedme miesto, George Russell skončil na ôsmej priečke. Vďaka penalizáciám sa posunú do druhého a tretieho radu na štarte, čo je pozitívna správa. Namieste sú však obavy, čo sa bude diať na zvyšných ôsmich veľkých cenách, keď už budú mať súperi dostatok motorových komponentov.
“Naďalej sa trápime s naším autom. Po skončení tejto sezóny mi rozhodne nebude chýbať,” vyhlásil Lewis Hamilton. “Mňa teraz zaujíma len to, ako navrhneme a postavíme budúcoročný monopost. Tie dva tímy pred nami jazdia v totálne inej lige, navyše naše auto vyzerá úplne inak ako ich. Čaká nás veľa práce. S tým, čo máme k dispozícii, však robíme maximum.”
Po sobote bol zmätený aj George Russell. “Nedokážem pochopiť, ako sme na posledných pretekoch mohli byť na pole position a dnes sme 1,8 sekundy za Maxom. Nejde tu však len o Maxa, aj na Alpine sme stratili šesť desatín.”
Odpoveďou by mohli byť teploty. “Trápime sa vždy, keď je chladno. Platilo to v Imole a sledovali sme to aj počas mnohých piatkov, keď bolo chladno. Skrátka nedokážeme pracovať s pneumatikami. Je to frustrujúce. Som si istý, že v nedeľu budeme mať lepšiu rýchlosť v porovnaní s Alpinmi či McLarenmi a tiež Williamsmi, ale stále strácame pol až jednu sekundu na Red Bull a Ferrari.”
Strieborné šípy museli byť v naozaj vážnych problémoch. Okruh v Belgicku je totiž najdlhší v kalendári, a tak by nemal byť problém počas výjazdového kola zohriať mäkkú zmes. Russell však po výjazde z boxov na to tlačil, akoby mu už bežali stopky. Keď ani to nefungovalo, Mercedesy skúsili aj dve ostré kolá v rámci jedného výjazdu.
Toto všetko by Mercedesu mohlo pomôcť aspoň v nedeľu. Ak monopost W13 nie je taký agresívny k pneumatikám, v pretekoch zvládnu odjazdiť viac kôl. Je pódium v hre? “Max má takú rýchlosť, že zajtra zrejme vyhrá, hoci neviem, z ktorej pozície bude štartovať. Pravdepodobne sa dopredu dostane aj Charles, takže podľa mňa je nepravdepodobné, že by sme skončili na pódiu. Vpredu sú stále Carlos s Checom, nuž a Max si veľmi rýchlo prerazí cestu cez štartové pole. V noci to musíme pochopiť. Kvalifikáciu však už máme za sebou, to je naša slabina. Zajtra sa pokúsime byť rýchlejší.”
“Samozrejme, nálada v tíme nie je zrovna skvelá. Všetci chceme viac, siedme a ôsme miesto nám nestačí. Vieme, že naše auto sem nepatrí. Nemáme prvé a ani druhé najrýchlejšie auto, ale určite má na viac než siedme a ôsme miesto. Čaká nás práca,” odkázal Russell.