logo F1online.skF1online.sk

Mercedes nechce podpísať Concordskú dohodu: My sme v nej obeť

Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala8. 8. 2020

Hraničný termín podpisu novej Concordskej dohody, ktorá pre nasledujúce roky určí práva a povinnosti zúčastnených strán, teda aj tímov Formuly 1, sa veľmi rýchlo blíži. Podpísaná má byť už 12. augusta, teda najbližšiu stredu, no v Mercedese vraj na to nie sú pripravení. Totovi Wolffovi sa nepáči, koľko toho Mercedes kvôli nej stratí, jeho tím je vraj “najväčšou obeťou”.

Formula 1 si dala za cieľ podpísať novú dohodu už v zime, no prieťahy v rokovaniach a následná pandémia všetko oddialila. Liberty pritom chce, aby nová dohoda vošla do platnosti už budúci rok, od nej bude totižto závisieť spôsob prerozdelenia financií medzi stajne.

“My v Mercedese sme dali jasne najavo, že sme spokojní s rovnejším prerozdelením peňazí,” vysvetľoval v piatok Toto Wolff. “Týmto spôsobom je ocenený úspech a túto možnosť má každý, s tým súhlasíme.”

“My sme ale najväčšou obeťou, pokiaľ ide o výpadok v príjmoch. Ferrari si udržalo svoju výhodnú pozíciu, v prípade Red Bullu sa to vyrovná vďaka AlphaTauri. Takže sme to my, kto na tom utrpel najviac,” posťažoval sa rakúsky biznismen a bývalý pretekár. “Ja to cítim tak, že Mercedes tomuto športu v posledných rokoch niečo dal. Okrem toho, že sme na trati konkurencieschopní, máme aj jazdca, ktorý je v globále jasne najatraktívnejší,” vyzdvihol Lewisa Hamiltona z marketingového pohľadu.

“Preto sme počas rokovaní mali pocit, že sa s nami nezaobchádza tak, ako by sa malo. Preto je z nášho pohľadu ešte niekoľko tém otvorených, a tými sú právne, komerčné a športové otázky. Z nášho pohľadu nie sme pripravení podpísať Concordskú dohodu,” vyhlásil Wolff, ktorý sa už viackrát vyslovil, že by privítal, keby Formula 1 fungovala podľa súčasnej dohody ešte o rok dlhšie.

Mercedes tvrdí, že ani zvyšné tímy ešte nie sú pripravené tú novú podpísať, aj keď pred kamerami konštatujú, že už im chýba len pero. “Väčšina tímov, ak nie 90 percent, zastáva názor, že to treba ešte vyjasniť. Sú tam kritické klauzuly týkajúce sa riadenia a určitých komerčných aspektov, ktoré musia byť ešte prebrané. Teraz ale nemáme priestor sa o tom baviť.”

“Keď niektorí z týchto chlapcov vyjdú pred kamery, tak trčia zo zadku majiteľom komerčných práv. Nuž a potom prídu na stretnutie, sú celí nažhavení a aj najhlučnejší. Asi je to o tom pochlapiť sa a vyjadriť svoj názor. My milujeme tento šport. Máme základné ciele, ktoré zdieľame s Liberty a FIA. Všetci tu chceme zostať pre dobro tohto športu. Je to len o tom to prediskutovať,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia