logo F1online.sk

Wolff ukazuje prstom na Haas. Steiner: Je zahnaný do kúta, chce odpútať pozornosť

Toto Wolff
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala8. 8. 2020

Toto Wolff s vypätím všetkých síl bráni Racing Point. Vo viacerých piatkových rozhovoroch skonštatoval, že ani Racing Point a ani Mercedes nespravil nič proti pravidlám. Konkurencii odkazuje, aby sa zmierila s tým, že niekto využil legitímnu dieru v pravidlách. Argumentoval pritom Haasom, ktorý sa podobnou cestou vybral pred pár rokmi.

V prípade Racing Pointu boli komisári pomerne zhovievaví. A to aj z dôvodu, že ružový tím zo Silverstone porušil športové a nie technické pravidlá. Podľa Wolffa však nedošlo k porušeniu ani ich.

“Neexistovalo žiadne pravidlo ani technická direktíva, podľa ktorej by ste nemali dovolené použiť súčiastku z roku 2019, ktorú ste dostali, a sám si ju nepredizajnovať v roku 2020,” vyhlásil Toto Wolff pre Sky Sports. “Jednoducho sa tam nič také nehovorilo, nuž a presne to Racing Point spravil.”

“Zaujímavé na tom je, že všetky ostatné tímy si, zdá sa, myslia, že si ju oni nenavrhli sami. Oni to však spravili, veď tu máme tých tisíc nákresov. Oni si ju opätovne skonštruovali. A tu sa dostávame do bodu, kde interpretujeme pravidlo, ktoré neexistuje,” myslí si rodák z Viedne.

V celom procese hrá Mercedes dôležitú úlohu. Konkurencia ho upodozrieva z toho, že Racing Pointu napomáhal pri vývoji súčasného auta. To Wolff rázne odmietol, vraj keby FIA preskenovala monopost Racing Pointu a auto Mercedesu, ukázalo by sa, že nie sú úplne identické.

“Ako by Mercedes profitoval z toho, že by prekročil pravidlá čo i len o centimeter a niekomu dodal súčiastku, ktorá bola na zozname?” vyvracia podozrenia Wolff. “To by sme nespravili. To si len niektorí ľudia niečo nahovárajú vo svojich hlavách, pretože sú zrejme na seba naštvaní.”

Šéf strieborných šípov ostatným tímom odkázal, aby sa so súčasnou situáciou zmierili. Keď vraj pred rokmi Ferrari poskytlo nákresy Haasu, v Mercedese to vzali “chlapsky” a uznali, že v pravidlách boli diery.

Všetko sa to stalo ešte pred vstupom Haasu do F1. Keďže Haas bol novým účastníkom šampionátu, odobral od Ferrari všetko, čo sa dalo. “V roku 2015 sme mali prípad Haasu. Haas skopíroval celé auto od Ferrari. Nebola na ňom jediná súčiastka, ktorú by si navrhol Haas, všetko spravilo Ferrari. Využili tú dieru v pravidlách, pretože neboli súťažiacimi. Potom na trať priviezli auto, ktoré bolo vysoko konkurencieschopné, lebo to bola kópia Ferrari.”

“Videli sme túto dieru, no vtedy sme to vzali chlapsky. Chceli sme vyjasnenie, čo je fér — ako aj teraz Renault. To vyjasnenie sme ale dostali — oni neboli súťažiaci, pretože neboli v šampionáte. To bolo všetko, bolo sa s tým treba zmieriť a pokúsiť sa ich poraziť. Tak sa s tým zmierte,” odkázal Toto Wolff.

Nuž a na reakciu šéfa Haasu Günthera Steinera sme nemuseli dlho čakať. Ten si tiež nie je celkom istý tým, že Mercedes je v celej veci úplne nevinne. “Mne to pripadá tak, že bol zahnaný do kúta. A teraz sa snaží odvrátiť pozornosť inými vecami…”