Koľko pokút už komisári tento rok rozdali?


Prvá polovica sezóny nám priniesla skutočne intenzívne dianie na okruhoch veľkých cien. O činnosti a rozhodovaní nových riaditeľov pretekov sa toho popísalo taktiež viac ako dosť. Rozdávali sa aj všemožné upozornenia, napomenutia a pokuty. Ako sa jazdcom a tímom „darilo“ v tomto smere?
Hneď trinásť z dvadsiatky pilotov muselo v prvej polovici sezóny „tasiť“ svoje peňaženky za rozličné priestupky. Prekročenie rýchlosti v boxoch, nebezpečné vypustenie alebo, ako sa istému pilotovi aj stalo, jazda na skútri a predčasné opustenie brífingu jazdcov pred veľkou cenou.
Správne, najtrestanejším mužom doterajšieho priebehu sezóny je Sebastian Vettel, hoci väčšia časť zo sumy takmer 36-tisíc eur, ktorá svieti na jeho konte, je podmienečná pokuta za predčasné opustenie jazdeckého brífingu na Veľkej cene Rakúska. Okrem nej bol Vettel pokutovaný aj za svoju jazdu na skútri v Austrálii (5 000 eur), tiež sa dopustil prekročenia rýchlosti v boxoch a nebezpečného vypustenia.
Zaujímavé je aj „tímové porovnanie“. Tento „minišampionát“ vedie z pochopiteľných dôvodov Aston Martin, ktorý je na čele vďaka Vettelovým pokutám. Lance Stroll prispel „do kasičky“ sumou 5 900 eur.
Druhé miesto obsadilo Ferrari, ktoré je tak na druhom mieste v Pohári konštruktérov a aj v zozname najpokutovanejších tímov so sumou 35-tisíc eur. Carlos Sainz dostal v Monaku mastnú pokutu 25-tisíc eur za obmedzenie súpera v treťom voľnom tréningu. Charles Leclerc dostal v Rakúsku podmienečnú pokutu 10-tisíc eur za pomoc jazdcov pod parc fermé.
Tretie miesto obsadil Red Bull, keď Max Verstappen dostal v Rakúsku rovnakú pokutu ako Charles Leclerc. Sergio Pérez „prispel“ dvoma pokutami za prekročenie rýchlosti v boxoch (dokopy 600 eur) a pokutou 10-tisíc za obmedzenie súpera.