De la Rosa o Alonsovom prestupe: Takto sa lapajú inžinieri
Príchod Fernanda Alonsa do Aston Martinu prináša samé pozitíva, minimálne z pohľadu britskej stajne. Namiesto toho, aby sa tím Lawrencea Strolla po odchode majstra sveta Sebastiana Vettela musel uskromniť s menej výrazným jazdcom, pritiahol azda ešte zvučnejšie meno, než akým bol Vettel. Pedro de la Rosa predpovedá, že spojenie Alonsa s Aston Martinom bude mať obrovský prínos a katalyzuje rozvoj tímu.
Z Alonsovho El Planu nakoniec nič nebolo. Alpine je približne v tretine cesty, ktorá má trvať 100 veľkých cien a na konci ktorej má byť schopný bojovať o majstrovské tituly. Z Alonsovho pohľadu bol zrejme problém aj v tom, že vedenie stajne mu nechcelo garantovať, že v čase dosiahnutia tohto míľniku ešte bude v tíme; podľa Otmara Szafnauera mu ponúkali len ročný kontrakt s opciou na ďalšiu sezónu, no túto opciu by mal v rukách tím. Keby už Alonso nepodával dostatočné výkony alebo by sa im už nehodil, mohli by sa s ním rozlúčiť.
So Strollom a Mikom Krackom si však Alonso dokázal “tľapnúť” aj na viac sezón. Bude si teda uvedomovať, že pracuje sám na seba. V Alpine mohol mať pocit, že by len zahrieval sedačku Oscarovi Piastrimu.
“El Plan pokračuje s cieľom opäť vyhrávať,” hovorí Pedro de la Rosa pre španielske rádio Cadena SER. “Fernando to nevysloví, ale zmenil svoj plán, pretože tento považuje za lepší. Je to dobrá zmena a mne sa veľmi páči, vyvíja sa to dobrým smerom. Ľudia nerozumejú tomu, čo je za Aston Martinom.”
Išiel Alonso za lepšími podmienkami? Nebol toto len pomyselný vztýčený prostredník vedeniu Alpinu za to, že mu nechcelo predĺžiť zmluvu podľa jeho želaní? Alonsov krajan si to celkom nemyslí, keďže Aston Martin výrazne investuje. Príchod dvojnásobného majstra sveta všetko len urýchli a naláka nových inžinierov.
“Investujú, to je fakt,” pokračoval 51-ročný Barcelončan. “Tím rýchlo rastie, ale potrebuje jazdca Alonsovho kalibru, aby ľudia získali extra motiváciu. Toto je perfektný odporúčací list pre potenciálnych inžinierov, ktorých by mohli podpísať. Keď podpíšete Alonsa, nepodpisujete ho na to, aby ste jazdili v strede poľa.”
“Takéto uzavretie zmluvy a v takom krátkom čase zvýši motiváciu na oboch stranách. Skôr či neskôr ich projekt bude víťazný. V konečnom dôsledku sú to ambície a investície, ktoré jazdca privedú k tomu, aby spravil takéto rozhodnutie,” snaží sa vysvetliť Alonsove pohnútky de la Rosa.
Ešte v nedeľu večer nik nečakal, že by Fernando Alonso mal zamieriť niekam inam, tobôž nie do Aston Martinu, ktorý má v kvalifikácii problémy postúpiť do Q2 a v pretekoch bojuje o desiate miesta. Felipe Massa už predpovedá, že Alonsovi tieto boje nebudú chutiť a za sebou opäť nechá rozpoltený tím.
“Mnohí ľudia sú prekvapení a hovoria, že táto zmluva preňho predstavuje krok vzad. OK, momentálne je to horší tím, ale intenzívne investuje. Keby som bol na jeho mieste, spravil by som presne to isté,” vyhlásil nakoniec.