Ralf Schumacher: Začnú sa triasť stoličky, jedna z nich je Binottova
Už od začiatku sezóny si môžeme všímať, že Red Bull a Ferrari majú mimoriadne vyrovnané monoposty. Scuderia to však absolútne nedokáže využiť a už teraz v dôsledku mnohých chýb a vypadnutí stráca na súpera kvantum bodov. Taliani aj v Maďarsku ukázali svoju nemohúcnosť, za ktorú by už čoskoro mohli padať hlavy, myslí si bývalý pretekár F1 Ralf Schumacher.
Strategický múrik Ferrari si tentoraz opäť musel vypočuť štipľavú kritiku. Charles Leclerc vypadol z boja o víťazstvo alebo aspoň pódium, keď po vydarených prvých dvoch stintoch zareagoval na zastávku Maxa Verstappena a dostal tvrdú zmes pneumatík. Na nich sme si to prehrali, hodnotil v nedeľu Monačan, na ktorého stranu sa priklonili aj viacerí súperi.
Mattia Binotto si však pred strategickým zlyhaním obomi rukami zakrýval oči. Ferrari vraj nebolo dostatočne rýchle. Toto tvrdenie podložil výkonom Carlosa Sainza, ktorý však v nedeľu jazdil s igelitovým sáčkom zaseknutým na monoposte, a navyše bol o poznanie pomalší ako Leclerc. Sainz teda vyhrať nemohol, ale Leclerc je už iný prípad. A hoci Ferrari podľa šéfa stajne vedelo, že zohriať tvrdú zmes bude problém, a všimlo si tiež, že ostatné tímy sa na nej trápia, stratégiu nikto nezmenil.
Binotto trvá na svojom. “Nie len Inaki Rueda (hlavný stratég Ferrari, pozn. red.), ale celý tím je skvelý, má moju plnú podporu. Myslím si, že keď naši súperi spravia chybu, tak to nepriťahuje až takú pozornosť. Plne stojím za všetkými v našom tíme za to, že odvádzajú skvelú prácu.”
Je pravda, že vo Ferrari bol dlhé roky problém v tom, že si vedenie tímu podávalo kľučky a v stajni neexistovala stabilita, no aj stabilitu treba zachovávať len v čase, keď na svojich pozíciách sedia tí správni ľudia. Strategické omyly Ferrari však nie sú žiadnou anomáliou posledných mesiacov, so Scuderiou sa ťahajú dlhé, dlhé roky.
“Myslím si, že ani v Red Bulle nečakali, že im súperi takto pomôžu, no zároveň asi nepredpokladali ani to, že Max bude lietať,” zamyslel sa nad víťazstvom Maxa Verstappena Ralf Schumacher. Holanďan má odrazu v šampionáte prakticky nedostihnuteľný 80-bodový náskok.
“Po letnej prestávke sa toho musí veľa udiať,” pokračuje bývalý pretekár narážajúc na to, že Ferrari v takejto forme nemôže pokračovať. “No, dobre, Red Bull ešte bude musieť vymeniť motory, takže Max bude štartovať zozadu. Na druhej strane ak ich vymenia na okruhu, ktorý im bude vyhovovať, tak to nebude veľký problém.”
“Dokonca aj keby im Mercedes začal kradnúť body, pretože silnie, Holanďanovi sa toho nemôže veľa stať, pokiaľ bude pred Ferrari. Preto je veľmi nepravdepodobné, že by sa s koncom augusta začalo veľké zemetrasenie. Najmä pre to, že Ferrari si strieľa do kolien zbabranými zastávkami a pneumatikovými stratégiami,” krúti hlavou Schumacher. “Taliani mali ťažký týždeň. V piatok padlo zlé rozhodnutie, keď použili pneumatiky, ktoré by potrebovali v pretekoch. To je pre Ferrari dosť trpké. A tú Leclercovu poslednú zastávku vôbec nechápem. Vzdali sa ďalších dvoch pozícií.”
Charles Leclerc sa po prvých zlyhaniach snažil voliť diplomatický tón, no po víkende v Budapešti už konštatoval, že niečo v tíme nefunguje. Navyše teraz má celú letnú prestávku na to, aby sa s týmito myšlienkami pekne podusil.
To nie je dobré pre jeho psychickú pohodu. “Na jeho reakciách môžeme vidieť, že už je nesvoj. Jazdec len tak ľahko nehodí za hlavu také pády ako v Le Castellet a na Hungaroringu. Problém je v tom, že teraz ho čakajú štyri týždne ničnerobenia. Nuž a potom ho zasiahne ten mediálny teror, hlavne v Taliansku. Chudák chlapec toho musí veľa ustáť, ale musí si tým prejsť. Keby mohol jazdiť hneď na ďalší víkend, bolo by to iné.”
Možno by ho mohlo povzbudiť, keby sa v tíme začalo niečo meniť. V prvom rade na strategickom múriku, ktorý Mattia Binotto tak obhajuje. O svoju stoličku by sa však mal začať báť aj on sám, myslí si Ralf Schumacher.
“Pozície dvoch ľudí sú podľa mňa v ohrození. Danielova Ricciardova a tiež Mattiova,” uvažuje Schumacher, podľa ktorého vyššie vedenie môže prestať veriť tomu, že Binotto skutočne dokáže doviesť Scuderiu k prvému titulu od roku 2007, resp. 2008. “Keď dostanete takýto darček, že môžete útočiť na majstrovský titul s Ferrari, a takto nedbalo ho zahodíte, mali by ste to mať ťažké. Vnímam to tak, že počas letnej prestávky sa ocitne v nebezpečenstve. Príliš veľa drobných vecí im nevychádza a objavuje sa priveľa technických problémov.”