logo F1online.sk

Alonso nebol spokojný s tvrdou zmesou, nezdala sa mu ani Oconova obrana

Esteban Ocon pred Fernandom Alonsom
© XPB Images/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala2. 8. 2022

Pilotom Alpinu to v nedeľu vôbec neuľahčila zvolená stratégia, ale nepomohli si ani medzi sebou. Fernando Alonso už v prvom kole nechápavo krútil hlavou nad obranou Estebana Ocona. Táto dvojica sa pritom na trati stretla aj neskôr, keď ich ako dvoch malých chlapcov v druhej zákrute predbehol Daniel Ricciardo. Španiel však po pretekoch vychladol a nepovažoval to za obrovský problém.

“Ešte nikdy v mojom živote som nevidel takú obranu, akú teraz predviedol Esteban,” vyhlásil vo vysielačke Fernando Alonso, ktorý v histórii Formuly 1 odjazdil najviac pretekov, najviac kôl a najviac kilometrov a po podpise zmluvy s Aston Martinom ešte pribudnú. Nepáčilo sa mu, ako mu jeho kolega na cieľovej rovinke a v prvej zákrute zavrel dvere. Ocon ho pritom v spätnom zrkadle veľmi pozorne sledoval, preto dobre vedel, čo robí.

Španiel pred novinármi prezradil, že Oconova obrana ho v prvom rade zaskočila, no nič mu nevyčítal. “Takáto obrana vás vždy prekvapí. Niekedy však aj ja spravím to isté, niekedy to spraví on.”

Druhá zbytočná pasovačka medzi Alpinmi sa odohrala v 24. kole, keď Esteban Ocon vychádzal z boxov. Zdalo sa, že viac ho zaujíma súboj s Fernandom Alonsom ako fakt, že zozadu sa rúti rozbehnutý Daniel Ricciardo pripravený ich oboch zhltnúť ako malinu.

“Musel som ubrať plyn v prvej aj v druhej zákrute,” vrátil sa k trojsúboju Alonso, ktorý v druhej zákrute Oconovi umožnil zablokovať Ricciardovi cestu. Namiesto toho však Francúz posunul brzdy a pokryl si kolegu. “No a potom som uberal plyn aj v piatej zákrute, keď som bol na jeho vonkajšej strane. Zvoľnil som, aby sme sa nedotkli. Nakoniec mi dovolil predbehnúť ho a obsadili sme ôsme a deviate miesto. Z pohľadu tímu to nebol veľký rozdiel. Dôležité je byť blízko McLarenu a v pomerne komplikovaných pretekoch sme získali rovnako veľa bodov. Takže to je pozitívne.”

Alonso s Oconom ako jediní piloti dorazili pod šachovnicovú vlajku po jednozastávkovej stratégii. V tíme si uvedomujú, že to nebola najlepšia voľba. Na tvrdej zmesi sa “popálili” podobne ako Charles Leclerc a mnohí ďalší.

“Nakoniec sa nám to podarilo,” naráža na zisk bodov Alonso. “Celkovo sme mali dobré popoludnie, najmä pri pohľade na naše body v porovnaní s McLarenom. Štartovali sme však na piatom a šiestom mieste a mali sme isté očakávania pekného výsledku, ale v priebehu pretekov sme skrátka neboli dosť rýchli. Na tej tvrdej zmesi sme sa trápili, nevedeli sme ju rozbehnúť. V aute to bolo ťažké.”

“Máme za sebou celkom dobrý mesiac, na posledných štyroch veľkých cenách sme predstavili veľa nových komponentov. Vďaka nim sme o trochu konkurencieschopnejší, teraz musíme s obomi autami zbierať body, rovnako ako v nedeľu. Dúfame, že toto bude naša výhoda proti McLarenu v konštruktéroch,” doplnil.

Esteban Ocon skončil deviaty s trojsekundovou stratou na Alonsa. Uzavrieť však veľmi konzistentnú prvú polovicu sezóny ziskom bodov musí byť dobrý pocit, či nie? “Áno, hmm… Ale nie som celkom spokojný s týmito pretekmi. Mali sme aj lepšie tempo, no zrejme sme si nezvolili ideálnu stratégiu. Neprijali sme optimálne rozhodnutia, čo sa nám obyčajne darí. Zrejme by z toho bol úplne iný príbeh.”

“Avšak, učíme sa, zlepšujeme sa, pomôže nám to do budúcna. Ale je fajn bodovať s oboma autami a držať krok s McLarenom, hoci musíme zabrať, pretože tentoraz sme ich neprekonali,” uvedomuje si rodák z Évreux.

Už teraz však má pripravený recept, ako McLaren definitívne zdolať. “Všetko musíme spraviť dokonale, na stole nesmieme nechať naozaj nič. V sobotu sme maximalizovali náš potenciál, ale v nedeľu… Myslím, že sme si splnili polovicu našej práce.”

Súvisiace články