logo F1online.sk

Leclerc si nevedel vysvetliť stratégiu: Tvrdá zmes nám prehrala preteky

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala31. 7. 2022

Sen o zisku majstrovského titulu sa po Fernandovi Alonsovi a Sebastianovi Vettelovi rozplýva pred očami ďalšieho talentovaného pretekára Ferrari. Charles Leclerc pritom v Maďarsku mohol zmenšiť svoju stratu na Maxa Verstappena, no s výrazným prispením ďalšieho strategického karambolu nakoniec obsadil len šieste miesto. Monačan netuší, prečo Ferrari rozhodlo tak, ako rozhodlo.

Predbiehanie v “Monaku bez bariér” nie je žiadna hračka. Keď sa teda Charles Leclerc uprostred druhého stintu dostal pred Georgea Russella, zdalo sa, že už má všetko v suchu. Na rozdiel od pilotov okolo neho totiž natiahol prvý stint, a teda mal obuté čerstvejšie stredne tvrdé pneumatiky.

Z trojice Leclerc, Sainz a Russell paradoxne práve Monačan na najčerstvejších gumách zamieril do boxov ako prvý, aby pokryl Maxa Verstappena, ktorý práve odišiel od svojich mechanikov. Siahol však na tvrdú zmes, čo sa ukázalo ako obrovská chyba.

Bývalý pretekár F1 a komentátor Sky Sports Martin Brundle už vtedy zhodnotil, že to nie je dobré rozhodnutie; hardy totiž nefungovali na Haasoch, Alpinoch a ani Alfách. Pravdepodobnosť, že by zafungovali na Ferrari, nebola nulová, ale rozhodne nie dostatočne vysoká.

Charles Leclerc dostal pred mikrofónom za úlohu vysvetliť túto stratégiu. “Hmm… Zatiaľ neviem, musím sa porozprávať s tímom a pochopiť, čo bolo za rozhodnutím nasadiť tvrdú zmes. Na mediumkách som sa cítil byť veľmi silný a všetko som mal pod kontrolou. Z nejakého dôvodu… Neviem, ale šli sme na tvrdé pneumatiky.”

Žeby Ferrari opäť spanikárilo, keď zistilo, že Verstappen zamieril do boxov? Leclerc mal vpredu vypracovaný istý náskok a keďže natiahol už prvý stint, stačilo mu natiahnuť aj druhý a v závere obuť softy rovnako, ako to nakoniec spravili Sainz či Hamilton.

Keby inžinieri počúvli Leclerca, mohol byť na rovnakej stratégii aj on. “Vo vysielačke som im povedal, že na mediumkách sa cítim veľmi dobre, že ten stint chcem čo najviac natiahnuť, pretože som mal dobré pocity. Neviem, prečo sme sa potom rozhodli inak.”

“Pri zastávke som stratil dvadsať sekúnd, na tej tvrdej zmesi možno ďalších šesť sekúnd v priebehu piatich kôl, pretože s týmito gumami som lietal zo strany na stranu. Tam sme si prehrali preteky,” zhodnotil ešte stále druhý muž priebežného poradia, ktorému už na titul nemusí stačiť ani deväť víťazstiev v zostávajúcich deviatich pretekoch.

Na VC Maďarska sa však treba pozrieť ešte aj z iného uhla pohľadu: Nebol dnes Red Bull skrátka príliš rýchly na to, aby mu Ferrari odolalo? “Úprimne, ja som bol so svojou rýchlosťou celkom spokojný. Samozrejme, každý si zapamätá len tú poslednú časť pretekov, keď to bolo pre mňa katastrofálne. Hlavne na tej tvrdej zmesi, na nej som v podstate prehral celé preteky.”

Letná prestávka teraz celému Ferrari a najmä Charlesovi Leclercovi dobre padne. Treba sa dať dokopy. “Áno, ale na druhej strane som plne motivovaný, chcem sa vrátiť do auta a opäť vyhrať. Dnes to nebolo dobré, ani minulá nedeľa nebola dobrá. Potrebujeme sa zlepšiť v tom, ako všetko dať dokopy, pretože mám pocit, že niečo nie je v poriadku. Musíme to vyriešiť.”