logo F1online.sk

Binotto s Leclercom nesúhlasí: Body nestráca len vlastnými chybami

Charles Leclerc a Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 7. 2022

Ferrari zažilo vo Francúzsku ďalší víkend hodný zabudnutia. Takých už bolo v tejto sezóne neúrekom. Chyba Charlesa Leclerca a penalizácie Carlosa Sainza znamenali, že Scuderia si z tohto víkendu odnesie len jedenásť bodov. Je to o to viac bolestivé, že podľa šéfa stajne Mattiu Binotta dnes malo Ferrari na Paul Ricard najrýchlejší monopost.

Bola to skrátka jazdecká chyba, ktorá Charlesa Leclerca pripravila o víťazstvo, prinajhoršom o druhé miesto. Objavila sa síce možnosť, že mohol nastať podobný problém ako v Rakúsku, teda zaseknutý plynový pedál, ale túto možnosť Ferrari vyvrátilo.

„Bola to skrátka jazdecká chyba. Jeho slová o plynovom pedáli nemali nič spoločné s tou chybou. Snažil sa zaradiť spiatočku, ale auto má ochranné systémy – je zložité o tom hovoriť detailne – skrátka necítil krútiaci moment, čo však nie je žiadny problém, tak to funguje,“ povedal po pretekoch Binotto.

Leclerc si v rozhovore po pretekoch sypal popol na hlavu a hovoril, že vlastnými chybami stratil už 32 bodov. Takýto prístup sa však jeho šéfovi vôbec nepozdáva. „Hovoril som s ním a mne povedal to isté. Ja s tým však nesúhlasím. Body sme postrácali rôznymi spôsobmi, nielen dnešnou chybou.“

„Jazdí ako šampión a musí v tom pokračovať. Auto je konkurencieschopné, takže sa už pozeráme smerom do Maďarska. Charlesovi veríme. Už teraz hovorí s inžiniermi a kontrolujeme dáta z jeho pretekových jázd. Charles sa usmieval, čo ukazuje silu šampióna, ktorý vie, ako obrátiť list.“

„Pokiaľ ide o degradáciu pneumatík, tak sme na tom boli lepšie než Red Bull. Max mal problémy už po pätnástich kolách. Naše auto je rýchle a Carlos to ukázal. Obráťme teda list,“ dodal Binotto.

Otázniky vyvolali aj strategické rozhodnutia v prípade Carlosa Sainza. Ten išiel do boxov až desať kôl pred koncom, čo sa istotne dalo urýchliť. Podľa niektorých to mohol Španiel risknúť a ísť na starých stredne tvrdých pneumatikách až do konca. Na druhej strane čelil trestu. Dokázal by si vytvoriť dostatočný náskok na takto zničených pneumatikách?

Ak by to totiž nedokázal, skončil by za Pérezom na piatom mieste. Takto skončil piaty a s bodom za najrýchlejšie kolo pretekov.

„Necítime, že sme urobili správne rozhodnutie, my sme si istí, že sme urobili správne rozhodnutie. V pneumatikách toho veľa nezostalo, ich životnosť sa chýlila ku koncu. Bolo by príliš riskantné pokračovať až do konca. Nemyslíme si, že by mal dostatočné tempo na to, aby zvýšil svoj rozostup na päť sekúnd, s ktorými bolo potrebné počítať kvôli penalizácii,“ povedal Binotto.

„Vďaka prezutiu zajazdil aj najrýchlejšie kolo, za čo dostane bod. Myslím si, že to bolo najbezpečnejšie a správne rozhodnutie. Ak by zostal na trati, skrátka by svoj náskok nezvýšil dostatočne,“ dodal šéf Ferrari.