logo F1online.sk

Najusilovnejší tím na rošte? Alpine prinesie na domáce podujatie ďalšie vylepšenia

Esteban Ocon a Fernando Alonso
© XPB Images/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 7. 2022

Alpine sa v tomto ročníku nepochybne radí k najaktívnejším tímom na rošte čo do počtu nasadených vylepšení. Francúzsky celok je pravým opakom takého Haasu, ktorý ešte nepriniesol žiadne upgrady. Partia okolo Otmara Szafnauera však zároveň dokáže potvrdiť ich funkčnosť a vylepšenia pretaviť do časových ziskov. Podobné plány má aj s ďalším balíkom úprav, ktorý privezie na domáce podujatie.

Alpine sa postupne etabluje ako najrýchlejší monopost v strede poľa. Rakúske bodové zisky ho v Pohári konštruktérov dostali na úroveň McLarenu, s ktorým momentálne má zhodne po 81 bodov. No kým britský celok svoj vývoj postupne uzatvára, Alpine pokračuje v horúčkovitom napredovaní.

„Vyzerá to veľmi povzbudzujúco,“ povedal o nedávnych vylepšeniach monopostu A522 boss stajne Otmar Szafnauer pre francúzsku edíciu portálu Motorsport.com.

„Na začiatku roka sme povedali, že celé to bude presne o tomto. Vývojová krivka vo veternom tuneli je stále veľmi strmá, takže z toho určite musíme vyťažiť niečo v náš prospech a dodávať autu stále lepšiu a lepšiu výkonnosť. Budeme v tom teda pokračovať až do momentu, kým nám nedôjdu peniaze.“

„Malý upgrade máme… teda, dúfam, že nie až taký malý. Nemáme síce úplne novú podlahu, ale jej časť bude vo Francúzsku upravená,“ naznačil zmeny na najdôležitejšom aerodynamickom prvku tohtoročných monopostov Szafnauer.

Spokojnosť prejavili aj samotní jazdci, ktorým sa práca tímu veľmi pozdáva. Esteban Ocon novinárom potvrdil, že inžinieri sú pri vylepšovaní monopostu úspešní. „Sme veľmi spokojní s tým, že naše vylepšenia privezené na Silverstone sa postarali o rozdiel. Teraz je to naozaj vidieť. Ešte nás čaká nejaká práca, aby sme boli na úrovni Mercedesu, ktorý je na nás stále prirýchly. Ak teda tím dokáže priniesť ďalšie vylepšenia, budeme len radi,“ povedal Ocon.

„Stále nás čaká nejaká práca na zlepšení konzistencie výkonov. Niekedy som mal pocit, že naše tempo nebolo také, ako sa očakávalo. Tu v Rakúsku to však v tomto smere bolo perfektné,“ dodal francúzsky pretekár.

Niektoré tímy svoj vývoj uzatvárajú, iné v ňom naďalej horúčkovito pokračujú. Nevzdávajú sa ani v Aston Martine, ktorého tohtoročná forma je vskutku na zaplakanie. Inžinieri tohto tímu priviezli do Barcelony celkom nový monopost nápadne podobný Red Bullu, avšak príliš veľký posun to neprinieslo. Tento ambiciózny tím sa po jedenástich pretekoch krčí na predposlednom mieste Pohára konštruktérov so ziskom osemnástich bodov.

„Áno, chceme pokračovať vo vývoji tohto monopostu. Samozrejme, musíme pritom rešpektovať finančné dôsledky, avšak máme vypracovaný plán, ktorý sme si pred časom vytvorili a snažíme sa ho dodržiavať,“ povedal šéf stajne Mike Krack.

„Samozrejme, že plán sa upravuje v závislosti od výsledkov v aerodynamickom tuneli, výsledkov na trati a pod., ale sme si istí, že naše auto dokážeme rozvinúť ďalej. Od pretekov k pretekom to aj budeme robiť.“

„Musíme vyvážiť to, čo chceme urobiť s tohtoročným monopostom a ako skompromituje pokračujúci vývoj tohtoročného auta to budúcoročné. Je to ťažké rozhodnutie, ale stále sme ešte iba v polovici sezóny. Nechceme predsa v tomto roku pokračovať na takejto výkonnostnej úrovni,“ dodal Krack.

Súvisiace články