logo F1online.skF1online.sk

Ferrari sa pri testovaní prototypu pre Le Mans zatiaľ spolieha na vlastných jazdcov

Ferrari Hypercar
© Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 7. 2022

Pomalé, ale isté kroky pri návrate do vytrvalostných pretekov. Ferrari sa po dlhých dekádach vracia do najvyššej triedy vo vytrvalostnom šampionáte. Minulý týždeň mal na okruhu vo Fiorane premiéru nový prototyp pre triedu Hypercar a otázok sa v tejto súvislosti naskytá viac ako dosť.

Ešte nevieme, ako sa nové auto bude volať a poriadne ani to, ako bude vyzerať. Avšak prototyp, ktorý sa na trati objavil, zaujal naozaj výraznými aerodynamickými prvkami v zadnej časti auta a výraznými spojlermi. Na prvý pohľad to vyzerá, že Ferrari sa vydalo úplne opačným smerom ako Peugeot, ktorý predstavil vskutku nádherný prototyp bez výraznejších spojlerov. Model francúzskej automobilky mal mimochodom súťažnú premiéru minulý víkend na šesťhodinovke v Monze.

Avšak späť k Ferrari. „To, čo sa stalo dnes ráno na okruhu Fiorano, sa zapíše do histórie. O 9:37 hod. po sérii prípravných kontrol naštartoval dvojnásobný majster sveta vo vytrvalostných pretekoch Alessandro Pier Guidi motor nového Ferrari pre triedu Le Mans Hypercar (LMH), s ktorým bude spoločnosť z Maranella súťažiť v šampionáte vytrvalostných pretekov od roku 2023,“ zneli prvé oslavné ódy Ferrari na premiéru nového špeciálu.

Prítomný bol dokonca aj výkonný riaditeľ Ferrari Benedetto Vigna, o ktorom toho fanúšikovia F1 zatiaľ vedia len veľmi málo, keďže sa o túto oblasť takmer vôbec nezaujíma.

Poďme však k tomu, čo fanúšikov zaujíma možno najviac. Kto bude Ferrari vo WEC v roku 2023 reprezentovať? Nuž, to sa asi tak skoro nedozvieme, ale vieme aspoň to, kto bude s novým autom jazdiť v úvodnej fáze testovania. Ak fanúšikovia Scuderie očakávajú nejaké veľké mená, ktoré poznáme z Formuly 1, budú nateraz sklamaní.

Keďže má celý program pod palcom Antonello Coletta, ktorý má vo Ferrari na starosti športové automobily, asi je pochopiteľné, že hlavnú úlohu budú zastávať muži z tímu AF Corse, s ktorým už Ferrari potvrdilo zúženú spoluprácu.

„Pri výbere preferujeme jazdcov z našich už existujúcich posádok,“ prehlásil Coletta. „Taký je náš sen, ale konečnú odpoveď zatiaľ nemám.“

„Úprimne povedané, ak budú naši jazdci v priebehu testovania nového prototypu dostatočne konkurencieschopní, tak prečo by sme mali niečo meniť? Dávam prednosť jazdcom z našej rodiny,“ odkázal Coletta, ktorého odpoveď už ani nemohla byť „ferraristickejšia“.

Výber je tak nateraz zúžený na deviatich továrenských pilotov z GT-programu. Sú nimi Alessandro Pier Guidi, James Calado, Miguel Molina, Antonio Fuoco, Davide Rigon, Nicklas Nielsen, Daniel Serra, Alessio Rovera a Andrea Bertolini.

Pri panenskej jazde nového hyperauta zasadol v stredu za volant najprv Pier Guidi a potom Nicklas Nielsen. Obaja muži zasadli do auta aj vo štvrtok. V piatok ich vystriedali Rigon a Bertolini.

Coletta vysvetlil, že Rigon „nazbieral najviac skúseností pri simuláciách“ a 48-ročný Bertolini má „dobrú históriu vo Ferrari a za sebou množstvo testovania a vývoja“.

Viac toho už Coletta prezradiť nechcel. Naznačil však, že testovanie bude pokračovať a nový pretekársky tím zavíta aj na ďalšie okruhy. Súťažná premiéra nového Ferrari by sa mala uskutočniť v marci 2023 na úvodných pretekoch sezóny v Sebringu.

Súvisiace články

Diskusia