logo F1online.sk

Binotto: Je možné, že Sainz mal rovnaký problém ako Leclerc v Baku

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala11. 7. 2022

Víťazstvá Ferrari sa nerodia ľahko. Pohľad na vyskakujúceho Carlosa Sainza z horiaceho monopostu zamrazil fanúšikov pred televíznymi obrazovkami, nuž a po hláseniach Charlesa Leclerca o probléme s plynovým pedálom tifosi istotne nemali ďaleko od infarktov. Spoľahlivosť Ferrari pokrivkáva.

V posledných kolách sa inžinieri na boxovom múriku museli triasť od strachu. Mattia Binotto prezradil, že bol taký napätý, že sa na to ani nedokázal pozerať. Vydýchol si až vo chvíli, keď Leclerc preťal cieľovú čiaru.

Monačan ustál tlak zo strany Maxa Verstappena bravúrne, najmä vzhľadom na svoje problémy. Keďže plynový pedál sa nevracal do neutrálnej polohy, aj v zákrutách ho auto “tlačilo dopredu”, ako to sám vysvetlil. “Spôsobovalo mi to problémy najmä v pomalých zákrutách,” vysvetlil Leclerc, ktorý si musel uprostred zákrut ešte viac pribrzďovať, čo ho stálo cenné desatinky.

“Prvá analýza odhalila, že šlo o mechanický a nie elektronický problém,” ozrejmil pre AMuS Mattia Binotto. Problémom teda mohla byť pružina, ktorá z nejakého dôvodu “povolila”. Šťastím je, že odstrániť takýto mechanický problém by nemalo byť ťažké.

Prípad Carlosa Sainza je však úplne iná pesnička. Ferrari bolo na najlepšej ceste získať pretekové double, keď Španielovi odišiel motor, vybuchol a rozhorel sa. Trest za výmenu pohonnej jednotky sa nezadržateľne blíži.

Po Španielsku a Azerbajdžane už červení zaznamenali tretie zlyhanie agregátu. “Je veľmi pravdepodobné, že motor mal rovnaký problém ako Charles v Baku,” ozrejmil Mattia Binotto. Viac napovie až analýza v továrni. “Samozrejme, že si robíme starosti. Na riešeniach však pracujeme naplno a dúfame, že ich čoskoro predstavíme aj na trati.”

Carlos Sainz zrejme bude musieť nasadiť štvrtú pohonnú jednotku už vo Francúzsku, a tým pádom bude štartovať posledný. Je však pomerne málo pravdepodobné, že tento agregát už bude mať zapracované poistky pred podobnými zlyhaniami, ako Leclerc zaznamenal v Baku a Sainz v nedeľu. Zlepšovanie spoľahlivosti síce je povolené, ale chce to čas, nejde to z týždňa na týždeň…