logo F1online.sk

Pérez: Hádam to v nedeľu bude aspoň pódium

Sergio Pérez
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala9. 7. 2022

O najviac akcie sa nám v šprinte staral Sergio Pérez po tom, čo ho komisári na štarte poslali zo štvrtej priečky až na trinástu. Avšak na základe toho, čo predviedol, si pred nedeľou môže brúsiť zuby na ešte lepší výsledok. Mexičan hovorí minimálne o pódiu.

Sergio Pérez sa dnes predieral štartovým poľom ako teplý nôž cez maslo. Už od začiatku efektívne využíval rýchlosť svojho monopostu a napríklad s Haasmi si poradil veľmi hravo, hoci taký Lewis Hamilton dlho nedokázal prekonať Micka Schumachera.

“Myslím si, že viac sme toho nemohli získať, boli to veľmi krátke preteky. V prvom rade bolo dôležité nepoškodiť monopost, máme málo náhradných dielov,” opisoval po šprinte svoje nastavenie, s ktorým vstupoval do pretekov, Sergio Pérez.

V sobotu predviedol viacero pekných predbiehacích manévrov, no najvýznamnejší bol útok na Micka Schumachera. “To bol veľmi dôležitý súboj, pretože tam vznikol DRS vláčik, musel som ho čím skôr rozbiť. Bolo to dosť náročné, pretože Mick odviedol skvelú robotu, keď súperil s Kevinom. Boli veľmi blízko pri sebe. Preto bolo dôležité sa vtesnať medzi nich.”

Následne si Pérez poradil s Estebanom Oconom. Ďalší na rane mal byť George Russell, no Red Bull ho už nedokázal dobehnúť. V nedeľu teda bude štartovať z piateho miesta, a síce z čistejšej strany roštu.

Aj to by mu mohlo pomôcť získať vytúžený výsledok. “Myslím si, že sme uprostred tohto súboja. Ak sa nám na štarte podarí postúpiť dopredu a chytiť sa balíka, tak sa ocitneme v peknom súboji, dúfam, že z toho bude aspoň pódium, azda aj najvyšší stupienok na ňom.”

V sobotu Pérez prekonal očakávania — Christian Horner pred šprintom uviedol, že šieste miesto by považoval za úspech —, tak prečo by to nemohol zopakovať aj v nedeľu? Možno aj pre to, že pred sebou bude mať dvojicu Ferrari. “Dnes boli veľmi rýchle, takže určite budú silnými súpermi. Je však fajn, že s nimi vieme pretekať, bude to zaujímavé aj zo strategického pohľadu.”

Rodák z Guadalajary ešte v závere rozhovoru dostal otázku, čo vlastne vraví na kvalifikačný trest, keďže bez neho dnes mohol skončiť aj o niečo vyššie. “Určite som bol mimo trate, takže z tohto pohľadu to bolo správne,” pripúšťa Pérez.

Lamentuje však nad tým, že FIA nemá vo všetkých zákrutách senzory. “Podľa mňa je nanič, že nemajú poriadny systém na to, aby kontrolovali tieto limity trate. Niektorým pilotom to prejde, iným nie. Ja som na to doplatil. Problém je v tom, že sme to zistili až po Q3, keď sme podstúpili to riziko, minuli dve sady pneumatík. Tento trest bol teda ešte tvrdší. Taká je realita, teraz som na to doplatil ja, neskôr to môže byť niekto iný.”

Bude si musieť nabudúce dávať väčší pozor na limity trate? Daniel Ricciardo v piatok prezradil, že v širokých autách a s krídelkami nad prednými kolesami je ťažšie odhadnúť, kde presne sa monopost nachádza.

“Ak mám byť úprimný, myslel som na to, no je to náročné. Keď sa pozriete na palubné zábery z Q3, uvidíte, že ľudia vychádzali z trate, no prešlo im to. Možno by sme niečo vedeli vylepšiť, no ja som rozhodne bol príliš ďaleko, hoci som si nemyslel, že moje auto bude za bielou čiarou. Je to smolné, ale trest som si zaslúžil,” uznal napokon.