logo F1online.sk

Wolffa mrzia ovácie fanúšikov, keď Hamilton havaroval: Mali by sme s nimi o tom hovoriť

Fanúšikovia na tribúnach v Spielbergu
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala8. 7. 2022

O fanúšikoch Formuly 1 sa zvykne hovoriť, že sú kultúrnejší ako napríklad ich futbaloví náprotivkovia, no určite aj oni ešte majú na čom pracovať. Jeden z momentov, na ktoré by nemali byť pyšní, sme videli počas kvalifikácie na Veľkú cenu Rakúska, keď tribúny začali oslavovať po nehode Lewisa Hamiltona. Podľa Tota Wolffa by Formula 1 mala fanúšikov aj trochu vychovávať.

Napätie medzi fanúšikmi a Lewisom Hamiltonom, resp. Maxom Verstappenom je evidentné. Vo Veľkej Británii miestni vypískali pilota Red Bullu už vo štvrtok počas predstavení, nuž a pokračovali v tom aj po kvalifikácii. Vtedy Verstappenovi podporovatelia hromžili, no tá časť z nich, ktorá zavítala aj na Red Bull Ring, sa nepredviedla v oveľa lepšom svetle.

Keď Lewis Hamilton havaroval, začali sa totiž tešiť. “Ja som to nepočul a ani som to nevidel, čo sa stalo?” spýtal sa Toto Wolff pred mikrofónom Sky Sports. Reportéri mu preto ozrejmili situáciu. “Myslím si, že by sme mali viac hovoriť s fanúšikmi, ktorí skandujú, keď je nejaké auto v bariére, alebo bučia počas rozhovoru s nejakým pilotom.”

“Toto by sme našim súperom a ani nepriateľom nerobili, aj keď si možno pomyslíte, že medzi nami existuje istá nevraživosť. Nikto by to nemal robiť. My, spoločne ako Formula 1, s vami, by sme mali ľudí vzdelávať,” odkázal aj smerom k reportérom a novinárom.

Nakoniec sa dokonca zdá, že nehoda Lewisa Hamiltona nebola tak celkom jeho chyba. Merače rýchlosti vetra priamo na okruhu totiž zaznamenali najsilnejšie nárazy z celej kvalifikácie práve okolo 17:55 až 17:56, teda približne vo chvíli, keď havaroval aj sedemnásobný majster sveta. Aj smer vetra súhlasí.

Tak či onak, Lewis Hamilton bude štartovať prinajlepšom desiaty. V sobotu a v nedeľu to bude mať navyše o niečo ťažšie, pretože na druhej strane vysielačky nebude mať svojho inžiniera Petera “Bona” Bonningtona, s ktorým tvoria už zohranú dvojku.

Bono totiž zostal vo Veľkej Británii. Na jeho pozícii ho dočasne nahradil Marcus Dudley, ktorý si obyčajne plní úlohy výkonnostného inžiniera Lewisa Hamiltona. “Bono tu nie je, čo je vždy zlé. Je to nanič pre nás ako tím, pretože on je už desať rokov integrálnou súčasťou tímu, vždy stojí priamo po mojej pravici a ja ho sledujem,” prezradil Wolff.

Hamiltonov inžinier však je v kontakte s tímom. “Je doma, je s nami v spojení cez videohovor. Celý čas s ním komunikujeme. Marcus a Dom (Riefstahl, ďalší z Hamiltonových inžinierov, pozn. red.) odvedú dobrú robotu.”

Súvisiace články