Verstappen v poslednom sektore čaroval: Vedel som, že musí byť tip-top | Magazín F1 - F1online.sk

Verstappen v poslednom sektore čaroval: Vedel som, že musí byť tip-top

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Maxovi Verstappenovi sa v piatok podarilo skorigovať kvalifikačnú bilanciu Red Bullu s Ferrari na 4:7, hoci v priebehu záverečnej časti to tak spočiatku nevyzeralo. Miláčik fanúšikov na tribúnach však ukázal, že aj po dvoch slabších sektoroch s ním treba počítať; pred súperov z Ferrari sa dostal v poslednej tretine okruhu.

Záverečnú časť kvalifikácie prerušili dve červené vlajky, pod ktoré sa podpísali piloti Mercedesu. O prvé dva rady si to teda opäť rozdali červení býci s talianskymi koníkmi, nuž a o všetkom sa malo rozhodnúť v úplnom závere.

Najskôr sa na čelo prebojoval Charles Leclerc, ktorého na druhej priečke doplnil Carlos Sainz. Grafika nám medzitým ukazovala, že Max Verstappen v úvodných dvoch sektoroch nedokázal prekonať svoje predchádzajúce maximá, a tak sa zdalo, že o pole position je rozhodnuté.

Nebolo. Max Verstappen ešte stihol zvrátiť nepriaznivý vývoj. “Bolo to trochu náročnejšie. Keď čakáte tak dlho (pre červenú vlajku, pozn. red.), tak to nikdy nie je nič moc. Keď sme vyšli na trať, tak som prvou a treťou zákrutou neprešiel zrovna najlepšie,” vysvetľuje slabšie časy na začiatku kola. “Vedel som teda, že zvyšok kola bude musieť byť naozaj tip-top, aby som z toho ešte niečo vyžmýkal.”

“Ale posledný sektor bol oveľa lepší, než ako sa mi ho darilo prechádzať predtým,” vydýchol si úradujúci majster sveta. “Bol som viac na limite, aj bližšie pri hraniciach trate. Bolo to fajn, bolo to tesné, čo som aj čakal. Vždy je fajn skončiť vpredu.”

Maxa Verstappena a Charlesa Leclerca nakoniec delilo len 29 tisícin sekundy, Carlos Sainz zaostal o osem stotiniek. Výsledky sú veľmi vyrovnané a pred zvyškom víkendu sľubujú aj zaujímavé boje. Red Bull to tentoraz nebude mať vôbec jednoduché, keďže Verstappen bude mať za sebou hneď dvoch pilotov Scuderie.

“Takto je to po celý rok, raz sú oni vpredu, raz sme my. V pretekoch zvykneme mať dobré auto, skôr tá kvalifikácia býva našou slabinou. Dúfam, že zajtra budeme konkurencieschopní,” nádejá sa a dúfa, že ho vpred bude hnať aj oranžová armáda. “V priebehu rokov tá podpora rastie a rastie. Keď ich vidím, ako šalejú, tak mi to vždy vyčarí úsmev na tvári. Dúfam, že sa zabavia aj mimo trate. Hádam sa dočkáme skvelého víkendu.”

Sergio Pérez zažil ďalší zo svojich prepadov. Georgea Russella, ktorý posledný pokus ani neabsolvoval, predbehol len o necelé tri stotinky sekundy. Navyše strata štyroch desatín na tímového kolegu je na taký krátky okruh naozaj priepastná.

“Ťažký deň,” zhodnotil Sergio Pérez. “Už od prvého tréningu som nemal veľmi dobré pocity, budeme to musieť pochopiť. Azda sa z toho zajtra dostaneme. Auto dnes raz fungovalo, raz nie, nedokázal som sa dostať do rytmu. Musíme to pochopiť, no teraz nás čaká šprint a máme pred sebou aj dlhé preteky. Musíme skloniť hlavy a ísť naplno.”