Russella prekvapilo, že sa cez neho neprehnal Leclerc
Charles Leclerc to hovoril pred pretekmi: Ak Ferrari všetko dobre rozohrá, môže skončiť na štvrtom mieste. Napokon ho Scuderia nedokázala vyfúknuť Georgeovi Russellovi spred nosa, čo jazdca Mercedesu dosť prekvapilo. Čakal vraj, že Monačan sa preženie štartovým poľom a skončí pred ním.
George Russell sa v úvodných kolách dostal pred monoposty, ktoré sú dlhodobo pomalšie, no najväčší súboj mal ešte len prísť, keď sa Sergio Pérez a Charles Leclerc prehryzú cez stred poľa. Napokon sa však veľký útok na mladého Brita nekonal.
“Mal som absolútnu dôveru v to, že sa nám podarí predbehnúť Haasy a Alpiny,” prezradil pred mikrofónom Sky Sports George Russell. “Určite nám však robilo starosti, že Leclerc a Checo sa prederú štartovým poľom. Našťastie sme ich udržali za sebou.” Pred Pérezom sa ani nebolo treba brániť, keďže jeho Red Bullu zlyhala prevodovka.
“Leclerc nám naozaj trochu robil vrásky na čele, no úprimne poviem, že ma prekvapilo, že tak pomaly postupovali dopredu, najmä po výjazde safety caru,” pokračoval štvrtý muž šampionátu, ktorý ešte stále ťahá neuveriteľnú šnúru umiestnení v TOP5. “Z hľadiska pretekovej rýchlosti sme sa istotne priblížili Ferrari a Red Bullu viac, než po celý zvyšok sezóny, no nemáme taký výkon ako oni.”
Russella môže mrzieť azda len to, že na pódiu nestál on, ale jeho tímový kolega. Ťukať na čelo si môže v prvom rade v súvislosti s kvalifikáciou, no možno aj so stratégiou. Kým Lewis Hamilton využil už prvý výjazd virtuálneho bezpečnostného vozidla, Russell zostal na trati, a preto mierne zaostal.
“Po vojne je každý generál,” mávol rukou Russell. “Pravdepodobne sme mali zastaviť počas prvej fázy VSC, ale v konečnom dôsledku si nemyslím, že by sa toho toľko zmenilo na výsledkoch. V prvom stinte sme mali veľmi dobré tempo, rovnako v druhom. V tom záverečnom po reštarte, neviem prečo, ale sme nedokázali prinútiť pneumatiky fungovať. Bola to trochu škoda, že sme trochu zaostali a nezapojili sme sa do toho súboja. Tak či onak, štvrté miesto, to sú skvelé body pre tím, rovnako byť na pódiu.”
Mercedesy v nedeľu jazdili s mierne odlišnými nastaveniami. Lewis Hamilton nasadil menšie zadné krídlo, zato George Russell mal viac prítlaku na zadnej náprave. Táto voľba sa napokon neukázala ako lepšia, pod čo sa podpísala zmena podmienok.
“Na trati sme mali oveľa lepší grip, než sme čakali. My sme trochu zariskovali a mysleli sme si, že po tom daždi sa trať zresetuje, že degradácia bude vysoká. V tom prípade by nám väčšie krídlo prišlo vhod,” vysvetľuje rodák z King’s Lynn, odkiaľ pochádza napríklad aj Martin Brundle. “Ale pri tejto zmene smeru vetra sme dnes mali veľa gripu, takže azda sme to mohli zvládnuť aj na jeden pitstop. S odstupom času sme možno mali priveľa prítlaku, ale na výsledku to nič nezmenilo.”