Verstappen uznáva: Ferrari bolo v pretekoch rýchlejšie | Magazín F1 - F1online.sk

Verstappen uznáva: Ferrari bolo v pretekoch rýchlejšie

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Počas väčšiny kôl viedol štartové pole Max Verstappen, za čo vďačí najmä skvelému kvalifikačnému výsledku. Po pretekoch má totiž pocit, že z hľadiska čistej rýchlosti ťahal za kratší koniec. Carlos Sainz mal skvelé tempo, čo mal dokázať aj záver veľkej ceny.

Max Verstappen mal po štarte medzi sebou a Carlosom Sainzom istý vankúš v podobe Fernanda Alonsa. Pilot Scuderie ho však už v treťom kole totálne roztrhal a Maxovi Verstappenovi sa priblížil na menej ako tri sekundy. Po dvoch fázach VSC, ktoré využili Sainz s Verstappenom na striedačku, rozostup medzi nimi narástol na takmer desať sekúnd a dlho sa držal približne na tejto úrovni. Ferrari na čerstvejších gumách z náskoku odkrajovalo len pár desatiniek na kolo.

Carlos Sainz sa dostal pred súpera v 43. kole po jeho zastávke v boxoch. Maxovi Verstappenovi teda zostávalo viac ako 25 kôl na to, aby zmazal desaťsekundové manko a predbehol monopost s číslom 55, no to napokon ani nemusel. Júki Cunoda privolal na trať Bernda Mayländera, čo Sainz využil a prezul. Zvyšných šestnásť kôl strávil útočením na Maxa Verstappena, no jeho snaha bola márna.

“Celkovo to boli dosť náročné preteky. Veril som, že v aute budeme mať viac rýchlosti. Zdalo sa, že Ferrari je v pretekoch veľmi silné, hoci sa môžem porovnávať len s Carlosom,” pustil sa do hodnotenia pretekov Max Verstappen. “V každom prípade bolo ťažké vyrovnať sa jeho časom, dokonca aj po tej poslednej zastávke. Samozrejme, na nových gumách som ho dobiehal, ale nebol som si istý tým, či to na konci bude stačiť.”

“Potom však vyšlo na trať bezpečnostné vozidlo, a to tiež nebolo zrovna super, keďže už som mal na tej sade pár kôl a dosť som na tie gumy tlačil. Teraz mal byť za mnou a na čerstvých pneumatikách. Veľmi som sa na to netešil, ale treba sa s tým vyrovnať,” poznamenal úradujúci šampión.

Carlos Sainz bol presvedčený, že keby do pretekov nezasiahlo bezpečnostné vozidlo, v nedeľu by vyhral. Myslí si aj Verstappen, že Sainz mal v Kanade lepšiu rýchlosť? “Áno, myslím si to, určite. Dostali sme pár lekcií, na ktoré sa budeme musieť pozrieť. Vidíme, že na jedných pretekoch máme výhodu my, potom sú silnejší oni. Je to veľmi vyrovnané.” O to cennejší je tento triumf; viac chutí výhra na okruhu, ktorý lepšie sadne konkurencii.

“Posledných pätnásť kôl som šiel absolútne naplno, no zároveň som si uvedomoval, že si nesmiem dovoliť spraviť žiadnu chybu, celý čas bol veľmi blízko,” komentoval súperovu jazdu. “No napokon to vyšlo.”

Max Verstappen má už v hodnotení šampionátu veľmi pohodlný 49-bodový náskok pred najbližším súperom z konkurenčného tábora Charlesom Leclercom. Teraz ho už stačí len udržiavať, čo však nemusí byť také ľahké. “Mať veľký náskok je dôležité, ale zároveň viete, že sa to veľmi rýchlo môže zvrtnúť. Musíme mať veci pod kontrolou, ako sa dnes ukázalo aj pri Checovi. Veci viete vždy robiť aj lepšie,” doplnil.

To isté však platí aj o Ferrari.