logo F1online.skF1online.sk

Haas v tejto sezóne nasadí len jeden významný upgrade, potom sa sústredí na budúci rok

Mick Schumacher
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 6. 2022

Tím Haas pristupuje k vývoju v tohtoročnej sezóne dosť neortodoxným štýlom. Šéf stajne Günther Steiner médiám potvrdil, že inžinieri v Banbury a Maranelle chystajú len jeden veľký upgrade. Tento „významný“ balík vylepšení, ako ho Steiner nazval, sa však omešká. Pôvodný plán bol priviezť ho na francúzsky Paul Ricard, no napokon by to malo byť o týždeň neskôr v Maďarsku.

Každý tím v tejto sezóne pristúpil k vylepšovaniu monopostu po svojom. Môžeme povedať, že stajne Williams a Haas sú zatiaľ s predstavovaním upgradov opatrné. Britská stajňa však už avizuje, že vo výrobe má kompletne vylepšenú B-verziu monopostu, ktorá by sa mala aj na prvý pohľad líšiť od tej pôvodnej.

Všetko začína nasvedčovať tomu, že práve Williams, Haas a Aston Martin zvedú súboj o ôsme miesto Pohára konštruktérov. Iste, americká stajňa je na tom bodovo rovnako ako Aston Martin, ale v poslednom období to vyzerá, že stráca dych, kým kompletne vylepšený monopost AMR22 robí pokroky. Na druhej strane, kanadská kvalifikácia ukázala, že aj partička okolo Günthera Steinera vie poriadne „hrýzť“.

„Povedal som, že vylepšenia nasadíme vo Francúzsku, ale možno to bude až v Maďarsku. Rozhodli sme sa urobiť krok späť, pretože sme chceli niečo overiť vo veternom tuneli,“ povedal novinárom v Kanade Steiner.

„Produkčný proces však už teraz frčí na plný plyn, aby sme to pripravili do Maďarska, ktoré je našim cieľom. Samozrejme, chceme si polepšiť, ale neviem, kam sa dostaneme,“ dodal.

Haas bol na začiatku sezóny považovaný za čierneho koňa. Monopost VF-22 predstavil niekoľko unikátnych prvkov, ktoré neprinieslo napríklad ani také Ferrari. Forma Haasu bola na začiatku sezóny taká nebezpečná, že konkurenti začali opäť vyvíjať politický tlak v snahe zredukovať ich spoluprácu s Ferrari, hoci VF-22 a F1-75 toho majú spoločného len veľmi málo.

Teraz tieto hlasy už nezačujete a hlavný dôvod bude asi ten, že americká stajňa zahodila množstvo príležitostí zabodovať a postupne sa prepadla. V úvodných pretekoch sezóny sa Kevin Magnussen blysol piatym miestom, no na body čaká Haas už od Imoly a v Baku vypadli obaja piloti už v Q1.

„Po vizuálnej stránke to bude veľký krok, po výkonnostnej dúfajme taktiež,“ hovorí na margo nového balíka Steiner. „Príliš ma nezaujíma, ako to vyzerá zvonku, avšak rozdiely budú viditeľné. Potom prepneme na budúcoročný vývoj a neprinesieme žiadne ďalšie vylepšenia.“

To je skutočne zaujímavý prístup a hoci príliš nepoznáme vývojové plány konkurencie, tak aj dosť netradičný. Steiner síce následne dodal, že tím je otvorený možnosti priniesť nejaké menšie úpravy aj po letnej prestávke, avšak aktuálne žiadne ďalšie vylepšenia určené pre monopost VF-22 nepripravuje. Haas si tak na túto sezónu pripravil len jeden veľký upgrade a nič viac.

„Práve zastavujeme produkciu dielov pre toto auto,“ povedal Steiner o vývojovej stratégii svojho tímu. „Vývoj však neustále pokračuje a samozrejme, ak nájdete niečo, čo tomuto autu prinesie veľkú výhodu, potom do toho pôjdete.“

„Už však nepracujeme na žiadnom veľkom balíku vylepšení na obdobie po Veľkej cene Maďarska. Ak nájdeme niečo, čo sme predtým nevedeli, tak to vyrobíme. Ak sa však pýtate, či aktuálne plánujeme niečo vyrobiť, tak nie, neplánujeme. Keď sa niečo objaví neskôr, môžem svoj plán zmeniť.“

„V súčasnosti je však v pláne sústrediť sa na budúci rok. Bola to od vás úprimná otázka, toto je moja úprimná odpoveď,“ uzavrel Steiner.

Súvisiace články

Diskusia