logo F1online.sk

Leclerc vyjadril „absolútny nesúhlas“ s novou technickou direktívou

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 6. 2022

V predvečer Veľkej ceny Kanady uzrela svetlo sveta nová technická direktíva Medzinárodnej automobilovej federácie, ktorá má v úmysle vysemeniť poskakovanie monopostov, nakoľko predstavujú riziko pre bezpečnosť a ochranu zdravia. Dočasne plánuje zaviesť meradlo, ktorým určí mieru poskakovania, ktorá už nebude akceptovateľná. Toto riešenie vyvolalo rozporuplné reakcie a k odporcom sa okamžite zaradil aj pilot Ferrari Charles Leclerc.

Z doterajších vyjadrení možno súdiť, že jazdci sú s direktívou pomerne spokojní, kým šéfovia tímov k nej majú zväčša neutrálny alebo odmietavý postoj. Aj medzi pilotmi sa však nájde opozícia. Zaradili sa k nej napríklad Max Verstappen či Charles Leclerc.

„Pokiaľ ide o mňa, tak ja s týmto absolútne nesúhlasím,“ prehlásil Leclerc na tlačovej konferencii pred Veľkou cenou Kanady. „Myslím si, že je zodpovednosťou tímu, aby mi poskytol auto, s ktorým sa dá jazdiť a až doteraz som s ním nemal žiadny zvláštny problém.“

„Áno, tohtoročné auto je tuhšie než to vlaňajšie, či je pre mňa neriaditeľné alebo príliš tvrdé? Pre mňa osobne nie je. Pokiaľ ide o nás, tak sa nám podarilo nájsť riešenia, ako to zlepšiť,“ dodal monacký pretekár.

Je zrejmé, že Ferrari s týmto fenoménom takisto bojovalo a bojuje. Poskakovanie monopostu Scuderie je však odlišné od toho, ktorým trpí napríklad Mercedes. Poskakovanie Ferrari nie je také agresívne ako u obhajcov titulu Pohára konštruktérov a tiež s ním nemajú problém v zákrutách, čo je dôležité hlavne z bezpečnostného hľadiska. Aj Scuderia sa však bude musieť podrobiť meradlu, ktoré FIA o niekoľko hodín stanoví.

„Neviem presne, aké dáta boli využité, ale keď sa pozriete na Lewisa, ako v Baku vystupuje z auta, tak to nebol pekný pohľad,“ hovorí Leclerc.

„Myslím si, že by sme mali byť opatrní, vziať dáta z rôznych áut a potom uvidíme, pretože podľa mňa to nie je u všetkých rovnaké. V pretekoch je naše auto v tomto smere v poriadku.“

„Podľa mňa by sme preto mali byť opatrní a zistiť, či problém ostatných tímov nie je odlišný a tiež, ako veľmi zlé je to v každom jednotlivom aute,“ dodal Charles.

Súvisiace články