Pérez neprotestuje, s príkazom nebojovať sa stotožňuje | Magazín F1 - F1online.sk

Pérez neprotestuje, s príkazom nebojovať sa stotožňuje

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Sergio Pérez tentoraz nepremenil obrovskú šancu na víťazstvo, ktorá sa mu naskytla po predbehnutí Charlesa Leclerca. Porazil ho totiž Max Verstappen. Tímový kolega mal očividne príliš dobré tempo aj na mexického ministra obrany, a tak Pérez nenamieta, že ho tím požiadal o to, aby nevystrkoval lakte.

Monopost s číslom 11 si po štarte uzurpoval pozíciu lídra, no po fáze virtuálneho bezpečnostného vozidla sa výkonnostne stratil. Určite mu nepomohla ani následná príliš dlhá zastávka v boxoch, no aj keby všetko prebehlo v poriadku, prvenstvo by takmer isto neudržal. Max Verstappen mal v cieli viac než dvadsať sekúnd k dobru.

Sergio Pérez chce zistiť, čo sa v nedeľu pokazilo a prečo odrazu zaostal. “Potrebujem to pochopiť. Počas prvého stintu som nemal pocit, že by som na pneumatiky príliš tlačil, o celú našu rýchlosť sme prišli až zároveň s tým virtuálnym bezpečnostným vozidlom.”

“Myslím si, že až dovtedy to vyzeralo dobre, všetko šlo OK. Potom sme však začali masívne strácať. Som si istý, že to s ním bude mať nejakú spojitosť. Azda nám klesli teploty pneumatík, opotrebovali sa… Musíme pochopiť, čo sa vlastne stalo,” vrátil sa k úvodnému stintu druhý muž priebežného poradia šampionátu.

Pérez však nezaostával len krátko po skončení prvej fázy VSC, ale celý zvyšok veľkej ceny. Keď ho teda Max Verstappen v pätnástom kole predbehol, nedokázal naňho reagovať. Navyše je vysoko pravdepodobné, že by sa na výsledku nič nezmenilo, ani keby nedostal príkaz držať sa na uzde.

V Red Bulle si zrejme spomenuli na kolíziu Verstappena s Ricciardom z roku 2018, a tak stavili na istotu. Pérez to schvaľuje. “V tej fáze pretekov bol evidentné, že Max je oveľa rýchlejší, takže pokyn nebojovať proti sebe bol správny. Nemal som žiadnu rýchlosť. Max si v tej fáze zaslúžil byť vpredu.”

“A tiež sme zastavili príliš neskoro, takže pod dnešný výsledok sa podpísalo niekoľko vecí,” poznamenal s odkazom na prvý výjazd virtuálneho bezpečnostného vozidla. “Ale napokon si Max zaslúžil víťazstvo, pretože bol rýchlejší.”

Pérez tiež bude hľadať odpoveď na otázku, prečo ho Red Bull nepovolal do boxov vo chvíli, keď odstúpil Carlos Sainz, aby pokryl Charlesa Leclerca. Monačan vďaka tomu získal pozíciu lídra, keď sa Red Bully v šestnástom, resp. v osemnástom kole konečne pristavili pri svojich mechanikoch.

“Počas VSC sme sa nerozumeli, premárnili sme príležitosť zastaviť, čo nás vyšlo dosť draho. Nuž a po fáze VSC som mal vysokú degradáciu pneumatík. Z pár vecí sa teda musíme poučiť. Max bol v tej fáze pretekov určite oveľa silnejší. Po problémoch Ferrari už išlo len o to doviezť sa do cieľa,” uzavrel nedeľu v Baku.