Leclerca by som dobehol, nepochybuje o svojej rýchlosti Verstappen
Max Verstappen sa z azerbajdžanského víťazstva môže tešiť azda aj vďaka vypadnutiu Charlesa Leclerca, hoci úradujúci majster sveta by možnože protestoval. Po pretekoch bol so svojím tempom veľmi spokojný. Hovorí, že bolo také dobré, že Ferrari by dokázal dobehnúť.
Po zastávkach v boxoch sa do čela Veľkej ceny Azerbajdžanu dostal Charles Leclerc, ktorý mal pred dvojicou Red Bullov približne dvanásťsekundový náskok, avšak o deväť kôl staršie pneumatiky. Vtedy ešte nebolo jasné, či sa Charles Leclerc pokúsi dôjsť na danej zmesi až do cieľa, no ako ukázali Pierre Gasly a Sebastian Vettel, možné to určite bolo.
V tom prípade by sa Max Verstappen nemohol spoliehať na to, že Leclerc sa mu z cesty odprace sám, musel by ho predbehnúť priamo na trati. Tohto súboja sme sa napokon nedočkali, pretože pohonná jednotka Ferrari odmietla pokračovať ďalej ako po 20. kolo.
Max Verstappen nepochybuje o tom, že Leclerca by dostihol, aj keby pokračoval. “Dnes malo naše auto neskutočnú rýchlosť. Naozaj sa nám darilo starať sa o pneumatiky, ukrajovali sme z náskoku a nakoniec aj predbiehali v súboji o víťazstvo,” pripomenul minisúboj so Sergiom Pérezom, ktorý však nevzdoroval.
“Samozrejme, mali sme aj trošku šťastia s jeho odstúpením, ale myslím si, že aj tak sme mali naozaj rýchle auto. Dokázal by som tú stratu zmazať a potom by sa začali riadne preteky. Ale celkovo som spokojný s dnešným vyvážením monopostu,” hodnotí priebežný líder šampionátu.
“Už štart som mal veľmi dobrý, ale bol som zablokovaný, tak som s tým nemohol nič robiť. Ale videli ste, že stále som mal za Charlesom DRS, takže mali sme veľmi dobrú rýchlosť.”
Obhajca titulu štartoval na stredne tvrdej zmesi a následne absolvoval ešte dva stinty na tvrdých gumách. Darilo sa mu držať si konzistentnú rýchlosť, na ktorú Sergio Pérez nemal odpoveď, hoci bol lepší vo všetkých troch tréningoch aj v kvalifikácii. Keď však prišlo na lámanie chleba, za Verstappenom zaostal o viac než dvadsať sekúnd.
V druhej polovici pretekov bol Holanďan dokonca taký rýchly, že inžinier ho musel brzdiť. Vo vysielačke ho vyhrešil za to, že o 0,5 sekundy podliezol čas, ktorého sa mal držať. Cieľom bolo zbytočne neriskovať, najmä nie po vypadnutí oboch najväčších súperov.
Čomu vďačí Red Bull za tú rýchlosť? “Len správaniu pneumatík spolu s celkovou priľnavosťou, a samozrejme monopostu. Tu potrebujete, aby sa vám darilo starať sa o pneumatiky. Získať double, to je napokon veľmi dobrý deň.”