Bolí to, povzdychol si Charles Leclerc | Magazín F1 - F1online.sk

Bolí to, povzdychol si Charles Leclerc

fotka k článku undefined
zdroj: FOM

Charles Leclerc si v Baku vyjazdil štvrtú pole position za sebou, no ani ju nedokázal premeniť na víťazstvo. Tentoraz ho zradila technika. V 20. kole sa z pohonnej jednotky Ferrari začalo husto dymiť a v tej chvíli bolo jasné, že jeho nedeľa sa skončila. Sklamanie na Monačanovej tvári bolo neprehliadnuteľné.

Ferrari opäť raz vypadlo z čela veľkej ceny. Naň sa Charles Leclerc dostal vďaka rýchlej zastávke v boxoch počas fázy VSC, no nakoniec na tom absolútne nezáležalo. O pár kôl neskôr mohol šokovaný v spätných zrkadlách sledovať, ako sa z auta dymí.

“Bolí to,” stisol pery utrápený Charles Leclerc, ktorý po dnešku stráca na lídra šampionátu Maxa Verstappena 34 bodov. “Musíme sa na to naozaj pozrieť, aby sa to už nezopakovalo.”

Podobné slová volil aj po pretekoch v Španielsku, v ktorých takisto odstupoval z prvého miesta. Ako sa cíti? “Neviem nájsť tie správne slová, aby som to opísal. Samozrejme, som veľmi, veľmi sklamaný. Naozaj sa na to potrebujeme pozrieť.”

Scuderia dnes zaznamenala dvojité vypadnutie. Carlos Sainz mal podľa všetkého hydraulický problém, ktorý mu neumožnil pokračovať. To je tým pádom už tretie vypadnutie spôsobené technickými problémami v sezóne.

Leclerc si to nevie vysvetliť, najmä po bezproblémovom vstupe do šampionátu. “Boli sme rýchli a v prvej fáze sezóny sme nemali žiadne veľké problémy. Teraz ich máme o čosi viac ako v úvode ročníka.”

“Ale až tak veľmi sme veci nemenili, ak niečo, tak sme to zlepšili. Je ťažké pochopiť to, ale musíme to podrobiť analýze. Samozrejme, nemám kompletný prehľad o tom, čo sa dnes udialo, no osobne ma to veľmi bolí. Opäť,” vyznal sa pilot Ferrari. “Teraz naozaj neviem. Samozrejme, sme sklamaní. Z auta som prišiel rovno sem, nehovoril som s nikým z tímu. Neviem, čo sa pokazilo.”

Okrem dvojice Ferrari vypadli aj ďalšie dve autá s pohonnou jednotkou z Maranella vo svojich útrobách. Kuan-jü Čou nemohol uveriť vlastným ušiam, keď mu inžinier prikázal odstaviť monopost, nuž a Kevin Magnussen bol nútený zastaviť priamo na trati, keď sa mu z auta začalo dymiť.