logo F1online.sk

Pérez ľutuje problémy s palivom, ktoré ho obrali o jazdu v zákryte

Sergio Pérez a Charles Leclerc
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala11. 6. 2022

Podpis novej zmluvy Sergiovi Pérezovi očividne pomohol k lepším výkonom. V Monaku dokázal poraziť svojho tímového kolegu a v Azerbajdžane bol tiež od neho rýchlejší. V kvalifikácii obsadil druhé miesto i napriek tomu, že v závere Q3 musel jeho tím riešiť problémy s monopostom. Bez nich by vraj Leclercovi mohol dýchať na chrbát.

Sergio Pérez je z pohľadu interného duelu v Azerbajdžane zatiaľ stopercentný. Maxa Verstappena zdolal vo všetkých troch tréningoch, no čo je dôležitejšie, podarilo sa mu to aj v kvalifikácii. Jediná vec, ktorá ho môže mrzieť, je uniknutá pole position.

Šanca na jej zisk sa začala dramaticky znižovať, keď sa Mexičanovi nepodarilo odísť z garáže načas, a preto na cieľovej rovinke pred sebou nemal nikoho, kto by mu rozrážal vzduch. Ako už stihol vysvetliť Red Bull, zdržanie nespôsobila pohonná jednotka, ale palivový systém. V monoposte skrátka nebol dostatok paliva, čo Christian Horner vysvetlil “číselnou chybou”.

“Nebola to ideálna kvalifikácia, pretože na konci sme mali problém s motorom,” oznámil Sergio Pérez po vystúpení z monopostu, keď ešte nemal stopercentný prehľad o tom, čo sa vlastne udialo. “To znamenalo, že sme stratili čas, bol som v podstate osamotený. A tu je zákryt veľmi silný.”

“Budem sa musieť porozprávať s chlapcami, no moje auto sa skrátka nechcelo zapnúť. Myslím, že došlo k zlyhaniu pri komunikácii. Stratili sme priveľa sekúnd a z boxov sme vychádzali v zhone.”

“Myslím si, že sme mohli byť oveľa bližšie, no neviem, či by to stačilo na pole position,” uvažoval Mexičan neskôr v mixzóne. Ferrari, minimálne to v rukách Charlesa Leclerca, dnes totiž lietalo. “Vyzerá to tak, že v kvalifikácii to vždy dokážu dať dokopy a sú o krok pred nami. Možno sme pár desatiniek stratili, ale asi nie tie tri, ktoré by sme potrebovali na pole position.”

Max Verstappen sa po výjazde z boxov začudovane spytoval, čo sa stalo jeho kolegovi. Tento víkend je totiž on na rade, aby vyrážal na trať ako prvý. Cieľom bolo, aby obaja mali pred sebou niekoho. “Áno, chceli sme byť synchronizovaní s ostatnými autami. Vo výjazdovom kole som preto musel veľmi zatlačiť. Nebolo to ideálne. Pár drobných detailov nás vyhodilo z rytmu.”

“Druhé miesto je však stále dobrý výsledok. V nedeľu sa môžeme dostať do toho súboja, čo bude dobré,” zhodnotil minuloročný víťaz VC Azerbajdžanu.

Z pohľadu štatistík však Red Bull nemusí smútiť. V Baku nie je pole position taká dôležitá ako inde: Z piatich veľkých cien sa len dvakrát podarilo vyhrať pilotovi z prvej priečky. V minulosti tu dokonca triumfovali jazdci štartujúci zo šiesteho a desiateho miesta.

Nedeľa bude v prvom rade o prežití. “Toto sú jedny z tých pretekov, na ktorých musíte byť trpezliví. V prvom rade sa treba postarať o to, aby ste došli do cieľa. Ak sa nám to podarí bez chýb, mali by sme skončiť na dobrej pozícii.”

Súvisiace články