logo F1online.sk

Žiaľ, také chyby sú historicky späté s Ferrari, konštatuje Haug

Max Verstappen a Charles Leclerc
© LAT Images/Pirelli
Milan Kubala
Milan Kubala6. 6. 2022

Z pohľadu fanúšikov Ferrari je až smutné, že talianska stajňa opäť raz odovzdáva majstrovské body na zlatom podnose svojmu najväčšiemu konkurentovi. Podobne sa sezóna vyvíjala aj v rokoch 2017 a 2018, a podobné to bude zrejme aj v ďalšej časti ročníka. Ako konštatuje bývalý viceprezident motoršportu v Mercedese Norbert Haug, takého chyby už k Ferrari skrátka patria.

V Španielsku to bolo technické zlyhanie, ktoré by sa ešte dalo prehltnúť, v Monaku však niekoľko strategických chýb, ktoré už v takom tesnom súboji o víťazstvá nie je možné akceptovať. “To, čo spravilo v nedeľu Ferrari, sa rozhodne nezapíše do histórie ako najlepší strategický počin, ale ako zbytočný pokus o geniálny ťah,” hovorí pre RND Norbert Haug narážajúc na fakt, že Ferrari to v jeho očiach prekombinovalo.

Namiesto toho, aby jedného zo svojich pilotov povolalo do boxov okamžite po Sergiovi Pérezovi a strategicky ho pokrylo, špekulovalo a vyčkávalo, či sa neoplatí prezuť rovno na gumy do sucha. “Z vonkajšieho pohľadu to vyzerá tak, že interne vo Ferrari sa vyvíja obrovský tlak na to, aby prijímali obzvlášť dobré rozhodnutia, hoci aj tie obyčajné by boli oveľa lepšou voľbou.”

“Ferrari v Monaku zakoplo o vlastnú nohu a isté víťazstvo jeho ašpiranta na titul Leclerca premenilo na štvrté miesto,” berie si na paškál boxový múrik Scuderie. “Ich súperovi Verstappenovi dali úplne zbytočný darček, ktorý v najhoršom prípade rozhodne o titule.”

Haug však v Monaku nevidel nič nové a v konečnom dôsledku ani nič nečakané. “Žiaľ, takéto zlyhania už historicky patria k Ferrari, z času na čas sa objavia a potopia inak brilantné výsledky. Po niečom takomto ten tlak na nasledujúcich pretekoch nepoľaví.”

Nesmieme totiž zabúdať na to, že Ferrari už čoskoro nemusí súperiť len s Red Bullom, ale aj Mercedesom, ktorý má najčernejšie dni za sebou. Strieborné šípy v Barcelone úspešne zmiernili poskakovanie a na nasledujúcich podujatiach sa môžu vrátiť späť do hry o titul. Možno by naň mohol pomýšľať George Russell, ktorý zatiaľ dáva sedemnásobnému majstrovi sveta zabrať.

“Poďme pekne po poriadku: Skôr, než začneme uvažovať nad majstrovskými šancami Mercedesu, by som ešte veľmi rád videl podobný výkon, aký predviedol Hamilton v Barcelone,” pripomína Haug stíhaciu jazdu sedemnásobného šampióna. “Ak ich auto bude na rovnakej úrovni ako monoposty Ferrari a Red Bullu, či dokonca lepšie, Hamilton aj Russell budú mať šancu na zisk titulu.”

Čím skôr sa podarí dostať auto na požadovanú úroveň, tým lepšie. “Ak bude ich konkurencia robiť chyby ako Ferrari v Monaku a Mercedes dvakrát vyhrá, jeho nádej na titul ešte nebude v rovine fantázie. Nebude však potrebovať len obyčajné triumfy, ale tiež dvojité víťazstvá.”