logo F1online.sk

Wolff by rád zmenil trať v Monaku: Možno je to len zbožné prianie

Toto Wolff
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 6. 2022

Tohtoročná Veľká cena Monaka priniesla solídne divadlo, ktoré však nemalo nič spoločné s okruhom ako takým. Karty nám výrazne zamiešalo premenlivé počasie, vďaka ktorému boli preteky dlho otvorené. Kritika trate však po tomto určite neutíchne, keďže aj za takýchto podmienok sa v plnej nahote ukázalo, prečo značná časť fanúšikov Monako nenávidí. Zmeny okruhu v Monte Carle by rád videl aj boss Mercedesu Toto Wolff, ktorý si však uvedomuje, že možno je to z jeho strany len zbožné prianie.

Rakúšan sa na margo okruhu vyjadril po tom, čo v druhej časti Veľkej ceny Monaka predviedol Fernando Alonso. Ten mal v úmysle pošetriť svoje pneumatiky, a tak si to po reštarte šinul priam prechádzkovým tempom. Stačilo pár kôl a jeho strata na zvyšok poľa narástla na minútu. Doplatil na to aj Lewis Hamilton, ktorý bol hneď prvý „vagón“ vo vláčiku za „rušňovodičom“ Alonsom. Napriek nesmierne pomalému tempu však súpera nedokázal predbehnúť.

„Myslím, že sa na to musíme pozrieť. Ak dokáže niekto takto spomaliť, byť o takmer päť sekúnd pomalší a zdržiavať všetkých, je to pre tunajšie preteky škoda. Možno sa vieme pozrieť na usporiadanie trate a zabrániť takejto procesii,“ povedal Toto Wolff.

„Ďalšou lekciou je, že v Monaku je pozícia na trati všetko. Byť o päť sekúnd pomalší fakticky znamená pilotovať monopost Formuly 2.“

„Monako je fantastické podujatie a prísť sem je zakaždým úžasné, ale možno sa treba pozrieť na usporiadanie trate, keďže tu niekto môže jazdiť o päť sekúnd pomalšie časy a napriek tomu ho nedokážete predbehnúť,“ dodal Wolff.

Niečo ako „pozrieť sa na usporiadanie trate“, nie je v súvislosti s Monakom žiadna novinka. Pohrával sa s ňou už nejeden „vynálezca“. Miestny rodák Charles Leclerc napríklad načrtol možnosť odbočiť pred sekciou Portier doľava, čím by sa rovinka pred šikanou o niečo predĺžila. Sám však dodal: „Neviem, či by to bolo možné.“ V Monaku budú podmienky vždy stiesnené, keďže budovy a cesty nemôžete len tak vziať a presunúť na iné miesto.

„Potrebujeme Monako a Monako potrebuje Formulu 1. Zmena usporiadania je však možno len zbožné prianie. Nevedel by som povedať, kde inde by sa na týchto cestách dalo jazdiť,“ hovorí Wolff, ktorý Monako taktiež pozná viac ako dobre.

„Tunel je rýchly, ale neviem, čo by sa dalo urobiť. Možno len odstrániť šikanu za tunelom a predĺžiť rovinku, ale tým by bol nájazd do zákruty Tabac príliš rýchly,“ dodal Wolff.