Micka treba nechať na pokoji, vyzýva Vettel médiá | Magazín F1 - F1online.sk

Micka treba nechať na pokoji, vyzýva Vettel médiá

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Haas

Mick Schumacher sa aj na Veľkej cene Monaka postaral o desivý moment, keď podobne ako na okruhu v Saudskej Arábii, utrpel ťažkú haváriu, pri ktorej nejednému fanúšikovi tuhla krv v žilách. Rovnako na tom boli aj samotní jazdci. Korenie tomu ešte dodal Sebastian Vettel, ktorý odkázal médiám, že sa musia naučiť nechať Micka na pokoji.

Schumacher stratil kontrolu nad svojím vozidlom po tom, ako prezul na suché pneumatiky. Pravdepodobne tak vyšiel na mokrú časť trate a skončil v hodinách. Po náraze do bariéry sa jeho vozidlo doslova rozpolilo, ale pilot Haasu našťastie rýchlo do vysielačky oznámil, že je v poriadku.

Opäť však čelil kritike za jazdeckú chybu. Po nováčikovskej sezóne vo Formule 1 sa jeho kariéra po boku nového tímového kolegu nevyvíja práve pozitívnym smerom, čo neušlo pozornosti médií a verejnosti. Kevin Magnussen má totiž po úvodných siedmich podujatiach na svojom konte pätnásť bodov, kým Nemec ani bod.

V Monaku to bola už jeho druhá ťažká havária v tejto sezóne, práve po spomínanej Džidde. Sebastian Vettel, ktorý dlhodobo vystupuje ako Schumacherov mentor, verí, že 23-ročný pretekár sa zlepší. „Bol som šťastný, keď som vo vysielačke počul, že je v poriadku. Je také ľahké spraviť chybu. Neviem presne, čo sa mu stalo, nevidel som to. Najdôležitejšie je, že je v poriadku. Nepochybujem o tom, že dokáže viac, ako teraz predvádza. Myslím si však, že médiá mu musia dať chvíľu pokoj.“

Incident nenechal nikoho chladným. Pierre Gasly z tímu AlphaTauri povedal, že to vyzeralo zle a o Schumachera sa bál. „Keď som videl prevodovku, ktorá bola úplne mimo, bolo to dosť šokujúce. Na vyvesenie červenej vlajky potrebovali trochu času, ale bol to správny krok. Bol som ale trochu prekvapený, že sme mali najprv VSC a nie hneď safety car.“

Fernando Alonso z Alpine označil nehodu za obrovskú a zároveň načrtol, že vedenie F1 by malo určité veci prehodnotiť. „Je to o tom, ako silno narazíte. Súčasné autá sú veľmi ťažké, majú viac ako 800 kg, takže keď mierite do bariéry, zotrvačnosť je oveľa vyššia ako v minulosti. Pravdepodobne sme sa z dnešného dňa aj niečo naučili.“