logo F1online.sk

Norris berie deväť bodov po jednom z najstrašidelnejších zážitkov v živote

Lando Norris pred Georgeom Russellom
© Motorsport Images/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl29. 5. 2022

Lando Norris aj v pretekoch osamotene hájil farby McLarenu. Do cieľa prišiel na peknom šiestom mieste, ku ktorému pridal bod za najrýchlejšie kolo. K absolútnej spokojnosti mu síce niečo chýbalo, napriek tomu mu na tvári poihrával úsmev.

V Monaku sme zažili prvé mokré preteky od roku 2016, čiže pre mnohých pilotov to bola na tomto mestskom okruhu premiéra v daždi. „Riadiť monopost F1 na vode v Monaku radím k najstrašidelnejším zážitkom v živote. Pri brzdení som si vždy hovoril, že je koniec, že skončím v múre. Po prejdení zákruty vždy prišla veľká úľava. Boli to ťažké preteky. Najradšej by som sa v nich posunul dopredu, no aj ostatní čakali na svoje príležitosti. Keď bolo sucho, mohol som na to zatlačiť a viac som si v aute veril,“ skonštatoval Lando Norris.

Ťažko povedať, či pilotovi McLarenu pri kľúčových strategických rozhodnutiach trochu neublížila dobrá štartová pozícia. V prvom stinte jazdil piaty a aj na vysielačkách bolo citeľné, aký bol jeho tím opatrný pri prípadnom prezúvaní na intermediálky či priamo na sliky. Váhanie bolo na jednej strane pochopiteľné, Norrisa predsa nechceli poslať do premávky, kde by sa mohol aj na lepších pneumatikách trápiť tak ako Hamilton za Oconom.

Lando napokon v 17. kole, čiže o dve kolá neskôr než Hamilton a o jedno neskôr než Pérez, vymenil pneumatiky do dažďa za intermediálky. Stratégovia sa očividne snažili pokrývať Hamiltona, čo im vyšlo. McLarenu však vypálil rybník George Russell, ktorý v 21. kole prezul priamo na sliky a preskočil Norrisa, ktorý obul tvrdú zmes v 22. kole.

„Mercedes odviedol dobrú prácu, zaslúžia si uznanie. George zastavil o kolo skôr než ja. V takýchto podmienkach to nie je nikdy ľahké rozhodovanie sa,“ povedal Norris, ktorý má s premenlivými podmienkami dodnes bolestivé skúsenosti z Ruska 2021, kde prílišným riskom prišiel o víťazstvo i pódium. Možno aj preto tá opatrnosť. „Niekedy v premenlivých podmienkach zastavíte o kolo skôr, než by ste mali, stratíte pozíciu a vyzeráte ako hlupák. Alebo idete do boxov o kolo neskôr, tiež stratíte miesto a zase ste za hlupáka. Na tretíkrát vám to vyjde a vyzeráte ako hrdina. Georgovi to dnes vyšlo. My sme neurobili nič zlé, neprijali sme žiadne zlé strategické rozhodnutie. Len načasovanie trochu nevyšlo, za čo som zaplatil.“

Norrisa bavil záverečný stint. Po reštarte si vybudoval viac než 30-sekundový náskok pred Alonsom, takže si mohol dovoliť obuť čerstvú strednú zmes. Odjazdil najrýchlejšie kolo pretekov a v závere mocne doťahoval Russella, v cieli naňho stratil približne dve desatiny. „Som šiesty a mám extra bod za najrýchlejšie kolo. Čiže dnešok považujem za vydarený,“ usmieval sa 22-ročný rodák z Bristolu.

Aj napriek úsmevu bolo na Landovi cítiť, že v Monaku túžil po ešte lepšom výsledku. Skonštatoval to aj vo vysielačke po pretekoch, no detaily si ponechal pre tímový brífing. Celkom deväť bodov z Monaka je však preňho i McLaren výborných, zvlášť, keď po zápale mandlí naďalej nebol v úplne stopercentnom zdravotnom stave.

„Mysľou sa ešte vraciam ku kvalifikácii. Urobil som tam maličké chyby. Nechcem sa vyhovárať na to, že som ešte nebol zdravotne stopercentný, no je fakt, že som mal naozaj málo spánku. V F1 musí byť všetko perfektné, a celé sa to začína od pilota. Nechcem sa sťažovať. Aj tak by som nevyhral, no celkovo to mohlo byť o jednu-dve pozície lepšie. Uvidíme, čo bude v Baku,“ uzavrel Lando Norris.