logo F1online.sk

Treba hľadať pozitíva, boli sme rýchli, tvrdí Binotto po Leclercovom vypadnutí

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl23. 5. 2022

Ferrari ťažilo v úvode novej éry aj z dobrej spoľahlivosti, ktorá bola výhodou Scuderie oproti Red Bullu. Prvá vážnejšia technická porucha v sezóne prišla v tom najhoršom okamihu. Zlyhanie pohonnej jednotky obralo Charlesa Leclerca o zrejme jasné víťazstvo.

Monačan v prvej polovici pretekov dominoval, nepotvrdili sa ani obavy z vysokej degradácie pneumatík na Ferrari. Do karát mu hral aj súboj Georgea Russella s Maxom Verstappenom, vďaka ktorému zvyšoval svoj náskok na čele.

V 26. kole však Leclerc pocítil náhlu stratu výkonu a hneď zamieril do boxov. Pamätníkom sa vynorili spomienky na VC Španielska z roku 2001, keď Mika Häkkinen viedol s obrovským náskokom pred Michaelom Schumacherom, no v nájazde do posledného kola mu monopost vypovedal službu.

„Máme za sebou ťažký deň,“ skonštatoval šéf tímu Mattia Binotto pre Sky Sports F1. Nadviazal však na slová Leclerca, ktorý dokázal nájsť aj pozitíva. „Počúval som Charlesa, a má pravdu. Mali by sme sa pozerať na pozitíva. Myslím si, že sme mali dobrú pretekovú rýchlosť.“

Ferrari prišlo o vedenie v oboch šampionátoch a šancu strhnúť pomyselné momentum na svoju stranu po tom, ako Max Verstappen vyhral v Imole i Miami. „Sezóna bude dlhá. Takéto veci sa stali aj iným, dnes sa to stalo nám. Berieme to ako súčasť hry, čaká nás ešte veľa pretekov,“ pokračoval šéf talianskej stajne.

V Maranelle podniknú dôkladnú analýzu pohonnej jednotky. Tá „odišla“ v okamihu. „Náhle sme stratili výkon motora. V pondelok ráno ju v Maranelle rozoberieme, budeme sa snažiť pochopiť príčinu a predovšetkým prísť s riešením. Ľudia pracujúci na pohonnej jednotke doteraz odviedli úžasnú robotu. Určite ich teraz nebudeme viniť.“

Aj keď sú fanúšikovia Scuderie sklamaní, časom možno ocenia pozitíva, ktoré Taliani v Barcelone ukázali. Na rozdiel od Imoly či Miami boli v pretekovom tempe minimálne na rovnakej, ak nie na lepšej úrovni než Red Bull. Priame porovnanie je ťažké, pretože Leclerc ťažil z pole position a profitoval aj zo šmyku Verstappena.

Avšak obavy z degradácie či prehrievania pneumatík sa nenaplnili, čo znamená jednoznačne posun vpred. Pre Ferrari to predstavuje nádej do ďalšieho priebehu ročníka. „Priniesli sme vylepšenia, auto bolo rýchle. Získali sme pole position a výborná bola aj rýchlosť v pretekoch. Po tom, ako sme sa v zopár pretekoch trápili s degradáciou pneumatík, sme opäť dokázali našu silu. Musíme zostať optimistickí. Celkovo to bol pozitívny víkend.“

Ferrari napokon bodovalo aspoň vďaka štvrtému miestu Carlosa Sainza. Španiel by zrejme skončil za obomi Mercedesmi, v závere však získal pozíciu od Lewisa Hamiltona, ktorý musel šetriť motor. „Gratulujem Mercedesu, zotavili sa a zlepšili rýchlosť svojho auta. Na druhej strane, v kvalifikácii na relatívne krátkej trati strácali sedem desatín. V pretekoch to bolo 30 sekúnd na Red Bull a mohlo byť 40 sekúnd na Charlesa. Stále je to teda pomerne výrazná strata, podobná, akú sme mali my minulý rok,“ uzavrel Binotto.