logo F1online.sk

Hughes: Ferrari musí posilniť boxový múrik, výsledky nemôže zachraňovať pilot

Sebastian Vettel
© Twitter/Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala30. 7. 2020

Za osem bodov z Veľkej ceny Maďarska sa podľa ostrieľaného formulového novinára Marka Hughesa môže Ferrari poďakovať Sebastianovi Vettelovi. Rodák z Heppenheimu totižto poopravil rozhodnutie tímu, ktorý ho chcel na začiatku pretekov poslať na mäkkú zmes. Vettel si však zvolil stredne tvrdú, čo mu vynieslo šieste miesto.

“Úvodné kolá ukázali, aké cenné sú skúsenosti,” otvára svoj stĺpček pre Sky Mark Hughes. “Vettel si zachránil preteky, keď odmietol rozhodnutie boxového múrika ohľadom výberu pneumatík. Leclerc poslušne akceptoval nariadenie tímu, čo mu zruinovalo preteky. Vettelovo rozhodnutie založené na skúsenostiach sa postaralo o to, že Ferrari odchádzalo z Budapešti s bodmi za šieste miesto.”

Kým ostatné tímy postupne prezúvali na stredne tvrdú zmes, vo Ferrari akoby zabudli na piatkové tréningy, v ktorých sa veľmi rýchlo začínala drobiť ľavá predná pneumatika. Leclerc to aj skutočne pocítil, keď ho začali predbiehať súperi. A hoci Vettel stratil v boxoch sedem sekúnd a na trati sa dopustil aj nejednej chyby, preteky ukončil ďaleko pred kolegom. Vďaka stratégii.

“Počas Vettelovho pôsobenia vo Ferrari sme boli častokrát svedkami toho, ako veci riadi z kokpitu. Jedným z príkladov, ktorý stojí za povšimnutie, je kvalifikácia v Spa, kde dokonca inštruoval tím, ako by mal narábať s autom v boxovej uličke, aby nepoškodil podlahu,” pripomenul Hughes.

“Aj keď Elkann pripustil, že tím má svoje slabiny na oddeleniach aerodynamiky a dynamiky auta, nezdôraznil nedostatky v rozhodnutiach boxového múrika, ktoré sú už tak dlho evidentné. Z Vettela ako skúseného a veľmi inteligentného jazdca sa opakovane stáva de facto stratég za pochodu. Toto nie je úloha, ktorú hľadal, ale v ktorej sa ocitol.”

Mať v tíme niekoho s Vettelovými skúsenosťami, kto dobre vie, ako (ne)funguje strategické oddelenie Scuderie a preto sa má vždy na pozore, sa určite hodí. Jeho odchod však pre Scuderiu nebude žiadnou pohromou, ak si Ferrari uzná svoje chyby, pokračoval Hughes.

“Znamená to, že nechať Vettela odísť bola chyba? Nie nevyhnutne,” odpovedá si Hughes. “Znamená to, že boxový múrik tímu musí byť významne posilnený, aby na zachraňovanie zlých rozhodnutí neboli potrebné skúsenosti pilota. Ak prepustenie Vettela je súčasťou toho procesu prestavby, o ktorom Elkann hovorí, tak táto prestavba bude musieť určite zahrnúť aj samotný koreň a každú vetu tímu. A špeciálne traťové operácie.”