Russell je o čosi opatrnejší, v zákrutách to ešte nie je ono | Magazín F1 - F1online.sk

Russell je o čosi opatrnejší, v zákrutách to ešte nie je ono

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Mercedes

V Barcelone to už tímy poznajú, môžu sa oprieť o nastavenia z predsezónnych testov. Možno vďaka tomu, no najmä vďaka privezeným vylepšeniam sa Mercedesu začalo dariť. George Russell i napriek druhému miestu brzdí a s očakávaniami to nepreháňa. Upozorňuje skôr, že na jazde v zákrutách ešte treba popracovať.

Problémom je, že ich auto poskakuje v zákrutách. Na rovinkách je to len trochu nepríjemné, ale v zákrutách to jazdcom znižuje sebadôveru, zhodnotil po víkende v Miami Jenson Button. Podľa neho by stačilo, keby sa Mercedes W13 správal viac ako Ferrari — na rovinke nech si poskakuje, ale v zákrutách nech sa prilepí k trati a drží.

Podľa Georgea Russella sa tímu podaril do istej miery opak. Na rovinkách už poskakovanie nebadať, no po zatočení sa ešte občas vráti. Po druhom mieste z tréningu ani nechcel hovoriť o obrovských ambíciách.

“Ak mám byť úprimný, tak ani neviem,” okomentoval svoje očakávania George Russell. “V Miami sme boli po piatku najrýchlejší, tu som len druhý. Uvidíme, ale monopost rozhodne reaguje inak.”

“Teraz nás obmedzujú iné veci, auto na rovinkách neposkakuje. To je fajn, ale ešte stále sa to občas objaví v zákrutách. Nuž a vy sa toho potrebujete zbaviť práve v zákrutách,” zdôraznil mladík v službách Mercedesu. Čo s tým? “Už sa pravdepodobne (v továrni) vyrába riešenie, no tento víkend tu zrejme nemáme nič, čo by sme hneď mohli spraviť a odstrániť to.”

V Barcelone to bude treba pretrpieť. Keby aj Russell veril, že sa mu to podarí, jeho zmiešané pocity to nezmení. “Nevidím dôvod, prečo by sme nemohli byť od čela rovnako ďaleko, ako sme ukázali, či dokonca o trochu bližšie. Nejaké rozdiely sa však nájdu v motorových režimoch a podobných veciach. Ferrari a Red Bully boli v jednom z najslabších výkonnostných režimov, takže v tomto smere na nás ešte získajú.”

Všetky tímy majú pred sebou ešte jedno dôležité rozhodnutie, a síce, či nastaviť monopost na sobotu, alebo skôr na nedeľu. Mladík naznačuje, že Mercedes by mohol obetovať niečo z kvalifikačného tempa. “Ide tu o hľadanie balansu medzi nastavením na kvalifikáciu a na preteky a aké kompromisy sme pripravení urobiť. Podľa mňa sme na tom dobre. Degradácia bola obrovská, ona rozhodne nedeľné preteky. Dnes sa budeme koncentrovať na ňu.”