logo F1online.sk

Mercedes: Ferrari malo vlani o takmer 70 koní viac než my

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala30. 7. 2020

Ako dobre na tom bolo Ferrari počas posledných rokov z pohľadu výkonnosti, sa dozvedáme až dnes, keď zrazu Scuderia stratila svoju veľkú výkonnostnú výhodu. Toto Wolff tvrdí, že na niektorých vlaňajších pretekoch sa šplhala až ku 70 konským silám.

Ferrari malo vďaka tomuto obrovskému výkonu oveľa väčší manévrovací priestor v iných oblastiach. Napríklad mohlo kompenzovať aerodynamické nedostatky auta či jeho veľký odpor, ktorý by po minulé roky nebolo tak veľmi vidieť ako dnes. Toto všetko Scuderii vzala FIA po prešetrovaní pohonnej jednotky z Maranella tým, že do monopostov osadila nové senzory.

“Vlani sme na niektorých pretekoch videli rozdiel v pohonných jednotkách o veľkosti viac ako 50 kilowattov (68 koní),” vyhlásil Toto Wolff v interview s nemeckým Auto Motor und Sport. “Dostali sme teda úlohu: Koľko výkonu vieme ešte nazbierať? Niečo také sa dá nájsť len v spaľovacom motore. Všetky ostatné oblasti sú priškrtené. Nezostal kameň na kameni, kým sme niečo nenašli. A nenašli sme len zopár konských síl, ale bolo ich viac.”

Keď v Mercedese zistili, aký veľký náskok majú inžinieri vo Ferrari, chvíľami sa chytali za hlavy. Na druhej strane to však dodalo dôležitý impulz továrňam Mercedesu, aby pokračovali v tvrdej práci.

“Vlani nás po motorovej stránke Ferrari potrápilo tak veľmi, že sme museli hľadať ďalšie spôsoby, ako nájsť výkon k dobru,” pokračuje šéf Mercedesu. “Spolupráca medzi Brixworthom a Brackley bola veľmi silná. Tieto dve oddelenia ťahali za jedno lano a prehodnocovali aerodynamiku a výkon. Naše súčasné auto má veľmi dobrý balans medzi prítlakom a odporom. V takmer všetkých zákrutách máme veľa gripu, hoci v tých pomalých ešte vidíme nejaké nedostatky.”

Z úvodných podujatí roka sa zdá, že Mercedes má pred ostatnými míľový náskok. Ako to vidí Wolff? “Aby som mohol vydať nejaké relevantné stanovisko, museli by sme presne analyzovať aerodynamický odpor. Tak ďaleko zatiaľ nie sme. Niektorí zo súperov jazdia s veľkými krídlami, aby ustáli zákruty.”

“Ja si myslím, že máme malú výkonnostnú výhodu, pokiaľ ide o motor. Okolo jednej alebo jeden a pol desatinky, ak predpokladáme, že máme rovnaký odpor. Toto určite nie sú dva rôzne svety. Súčasné pravidlá sú už v platnosti príliš dlho a motory sú už priveľmi vyspelé,” dodal.