logo F1online.sk

Leclerc havaroval v Laudovom Ferrari, no nie vlastnou vinou

Leclerc havaroval vo Ferrari 312B3
© Monaco Grandprix Historique
Milan Kubala
Milan Kubala16. 5. 2022

Charlesovi Leclercovi nedeľa absolútne nevyšla. Počas víkendu v Monaku, v ktorom sa konali preteky historických monopostov, totiž havaroval vo Ferrari 312B3 z roku 1974, v ktorom kedysi jazdil sám Niki Lauda. Ukázalo sa však, že nie svojím vlastným zlyhaním.

Po pomalšom rozjazde na to domáci pretekár začal tlačiť. Už-už dokončoval svoje tretie kolo v historickom aute, keď mu v zákrute Rascasse ustrelila zadná časť monopostu. Leclerc sa zvrtol a zadným krídlom trafil priamo do bariéry. Okamžite gestikuloval, že problém spôsobil brzdový pedál.

Následne sa ešte dokázal rozbehnúť a s dymiacim autom dorazil až na cieľovú rovinku. Okolostojaci začali hodnotiť škody a Leclerc sa neskôr pustil do debaty s Jackym Ickx. “Prišiel som o brzdy, odišli mi brzdy! Zabrzdil som, pedál bol tvrdý a následne išiel až na podlahu.”

“Mal som šťastie, že sa mi to stalo v tejto zákrute. Keby k tomu došlo inde, nebolo by to dobré. Zľakol som sa, do zákruty som prichádzal normálne,” vysvetľoval líder priebežného poradia šampionátu F1, ktorému už azda zamestnávateľ podobné jazdy ani nepovolí. Keby sa mu niečo stalo v monoposte, pri ktorého vývoji nehrala bezpečnosť ani druhé husle, na tento ročník F1 by to malo obrovský dopad.

“Keď si pomyslíte, že v Monaku už nemôžete mať viac smoly, odídu vám brzdy v zákrute Rascasse, a to v jednom z najikonickejších historických Ferrari F1…” napísal na sociálnych sieťach Leclerc.

Istou úľavou mu môže byť len fakt, že monopost nerozbil po vlastnej chybe. Na fotografii tesne spred nehody totiž vidieť, že sa mu poškodil brzdový systém. Ľavý predný brzdový kotúč sa uvoľnil a dopadol na asfalt, pričom sa rozlámal na niekoľko kúskov. Keď Leclerc stlačil brzdový pedál, kotúč aj doštičkami už bol na trati.

Charles Leclerc sa do historického auta posadil len pár dní po tom, čo vo Fiorane prevetral Ferrari 312T4 Gillesa Villeneuvea z roku 1979. Ide síce o monopost, ktorý je o päť rokov mladší, no z pohľadu bezpečnosti nejde o priveľký posun vpred.

“Bolo to veľmi výnimočné, autá boli vtedy úplne iné,” komentoval svoje jazdy Charles Leclerc. “Akonáhle som si sadol do toho auta, pocítil som, že dnes je bezpečnosť neskutočná. Aby ste vtedy zatlačili v monopostoch, ktoré mali tak málo bezpečnostných prvkov, museli ste byť psychicky veľmi silní.”

“Bolo to super, aj auto bolo mega. A pneumatiky boli tie isté, ktoré boli vystavené v múzeu už ani neviemkoľko rokov. Boli ako z dreva!” rozosmial sa.

Súvisiace články