logo F1online.sk

Binotto upokojuje fanúšikov: Red Bull takto nemôže vyvíjať donekonečna

Laurent Mekies, Mattia Binotto, Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala9. 5. 2022

Začína Red Bull odsúvať svojho úhlavného rivala v boji o titul do úzadia? V Imole aj Miami to tak rozhodne vyzeralo, červené monoposty na rýchlosť Maxa Verstappena skrátka nedokázali odpovedať. Tifosi by však nemali prepadávať panike, šéf Ferrari Mattia Binotto pripomína, že sezóna je ešte dlhá a vylepšenia sú na ceste.

Výkonnostná výhoda Ferrari z úvodu sezóny je zmazaná. Red Bull na svojom monoposte predstavil už niekoľko noviniek, ktoré mu pomohli získať rozhodujúce desatinky sekundy. Na rozdiel od rakúskeho tímu však v Maranelle vyčkávajú, monopost F1-75 je od úvodu sezóny prakticky nezmenený.

Taliani sa však pre túto taktiku rozhodli už dávno pred štartom ročníka. Uvedomujú si totiž, že zo 140-miliónového rozpočtového stropu nie je možné donekonečna čerpať prostriedky na vývoj. Ak teda Red Bull už časť svojich zdrojov minul a Ferrari napriek tomu nestráca tak veľa, podľa Mattiu Binotta to nie je vôbec zlá vizitka. Budúcnosť nevyzerá zle.

“Je pravdou, že Red Bull vylepšoval svoje auto už od úplného začiatku sezóny, predstavil vylepšenia,” hovorí Mattia Binotto. “Na posledných dvoch veľkých cenách boli možno o dve desatinky rýchlejší ako my. To v F1 nie je veľa.”

Avšak, ak chce Ferrari vyhrať túto partiu, musí predstaviť nové figúrky. “Nepochybujem o tom, že ak chceme udržať toto tempo, tak aj my sami musíme vyvíjať a predstaviť novinky. Keďže je tu rozpočtový strop, dúfam, že Red Bull v jednej chvíli zastaví vývoj. V opačnom prípade mi nebude dávať zmysel, ako sa im to podarilo.”

Lídri priebežného poradia oboch šampionátov predstavia prvú investíciu do nového auta od predsezónnych testov práve v Barcelone. Víkend v Španielsku bude preto veľmi dôležitý; ak by vylepšenia nefungovali, misky váh by sa mohli nakloniť na stranu Red Bullu.

Ferrari však odložilo vylepšenia až do Barcelony úmyselne, aby sa vyhlo prípadnému “vyhadzovaniu” komponentov. Čím lepšie poznáte auto, čím presnejšie sú dáta z veterného tunela, tým je menšie riziko, že niečo netrafíte.

“Na nasledujúcich veľkých cenách budeme na rade my, aby sme sa pokúsili o čo najintenzívnejší vývoj tým, že predstavíme vylepšenia,” pokračoval taliansko-švajčiarsky odborník na pohonné jednotky. “Nie je prekvapením, že do Barcelony by sme mohli priniesť balík, ktorý bude pre nás dôležitý, no nie najdôležitejší. Bude to technická konfrontácia, ktorá bude trvať dlho. Rozdielová nebude len jedna konkrétna novinka. Ako obyčajne dúfam, že všetko bude fungovať podľa očakávaní, aby sme zmazali stratu, ktorú momentálne máme na Red Bull.”

Vzápätí Binotto zdôraznil, že v tejto sezóne nepôjde len o vývoj samotný, ale o efektivitu. “Nemáme peniaze na to, aby sme predstavovali vylepšenia na každých pretekoch. Nie je to z dôvodu neschopnosti, ale rozpočtového stropu. My musíme náš vývoj koncentrovať na obdobia, o ktorých veríme, že sú tie správne.” Šéf Maranella však odmietol prezradiť, ktoré veľké ceny to budú.