Hamiltona zaskočila inžinierova otázka: To je ich úloha
Lewis Hamilton má obyčajne v pretekoch veľký prehľad. Mnohokrát sme počuli, ako sa počas zlomových momentov snažil zmeniť rozhodnutie tímu. Keď sa ho však inžinier v Miami spýtal na jeho názor, či využiť výjazd safety caru, prišlo mu to zvláštne. Rozhodnúť mal vraj tím, ktorý mal viac informácií ako on.
Sedemnásobný majster sveta opäť raz skončil v pretekoch za svojím mladším kolegom. Pod tým sa však podpísalo viacero momentov nedeľných pretekov. Lewis Hamilton mal v prvom rade pocit, že celý čas doplácal na kolíziu s Fernandom Alonsom ešte z prvého kola.
Inžinier ho presviedčal, že z boxového múrika vyzerá byť všetko v poriadku, no Lewis Hamilton v monoposte cítil niečo iné. “Neviem, veru, ale z auta som už nemal taký istý pocit ako počas inštalačných kôl. Som si istý, že sa na to pozrú, avšak pravdepodobne sa niečo stalo s vyvážením na tej strane. Bol to celkom tvrdý náraz, ale inak by to malo byť OK.”
Po úvodnej trme-vrme sa Hamilton postupne vracal na svoju štartovú pozíciu a situácia okolo neho sa stabilizovala. Pred ním sa vozil Valtteri Bottas s relatívne slušným náskokom a po zastávkach v boxoch sa pred neho dostal aj George Russell na obrátenej stratégii. Mladíkovi sa na tvrdej zmesi celkom darilo a tímu odkázal, že by sa mali pokúsiť natiahnuť stint a počkať na prípadný výjazd safety caru.
Ten napokon aj skutočne prišiel a Russell zastavil prakticky zadarmo. Je síce pravda, že aj bez safety caru by sa vrátil na trať hneď za Hamiltonom, no vďaka Berndovi Mayländerovi zrazu na kolegu nestrácal nič. Ten navyše neprezul, hoci inžinier ho informoval, že je tu taká šanca. Hamilton napokon zhodnotil, že nechce prísť o pozíciu.
Keby počas výjazdu safety caru zastavil, mohol byť z toho lepší výsledok? Na čerstvých gumách by sa s tým dalo niečo spraviť. “Úprimne poviem, že vôbec netuším. V takej situácii nemám ani poňatia, kde sa všetci nachádzajú,” vysvetľoval Hamilton trochu vyčítavo. “Keď mi tím oznámi, že je to na mne, ja nemám všetky informácie, aby som mohol rozhodnúť. To je ich práca, nech rozhodnú za mňa, poznajú všetky detaily, ja nie. V tomto sa spolieham na chlapcov, no oni to nechali na mne. Nepochopil som to.”
“Keď vám dajú na zodpovednosť rozhodnúť, mám z toho pocit, akoby sme hazardovali, čo nemám rád. Hovoril som im teda, aby rozhodli. Tak či onak, počas výjazdu safety caru sme mali smolu. Aspoň, že sme dnes získali body a došli sme do cieľa. Máme dobrú spoľahlivosť. Teším sa, keď v jednej chvíli urobíme krok vpred, pretože zatiaľ sme ho nespravili,” poznamenal britský jazdec.
Keďže George Russell v závere nemal nad čím špekulovať a prezul, z Hamiltona sa stal veľmi ľahký cieľ. Vďaka predbiehaciemu manévru v závere je Russell aj naďalej jediným pilotom, ktorý sa vo všetkých veľkých cenách umiestnil v najlepšej päťke.
“George v tom prvom stinte odviedol skvelú robotu. V prvom rade štartoval na lepších pneumatikách, keď to hodnotíme s odstupom času. Možno sme aj my mali odštartovať na hardoch. Ale opäť podal pekný výkon, že sa dokázal vrátiť zo svojej pozície a získať body. Dnes máme piate a šieste miesto, to sú dobré body pre tím. Bolo to fér, on mal čerstvé pneumatiky a zo mňa bol ľahký cieľ,” doplnil.