logo F1online.sk

Binotto popiera, že by Ferrari využívalo veľmi agresívne mapovanie motora

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala6. 5. 2022

Prečo je Ferrari odrazu také konkurencieschopné? V padoku sa začalo šepkať o tom, že talianski inžinieri sa rozhodli nasadiť oveľa agresívnejšie mapovanie motora ako súperi a týmto krokom si vylepšiť imidž aj výsledky. Šéf maranellskej stajne Mattia Binotto také niečo odmieta.

Keď sa do toho oprú talianske médiá, špekulácií a fám okolo Ferrari je vždy dosť. A tak sme sa na začiatku sezóny dopočuli, že Ferrari jazdí so svojimi pohonnými jednotkami vo veľmi šetrnom režime, keďže údajne si nemá byť isté spoľahlivosťou prelomového agregátu.

Prešlo len pár týždňov a všetko má byť úplne inak. Po pretekoch v Imole talianska tlač informovala o tom, že Ferrari práveže nasadzuje oveľa agresívnejšie motorové režimy než konkurencia. Vďaka tomu má získavať niekoľko koní k dobru, no za cenu nižšej životnosti pohonných jednotiek.

Podľa Mattiu Binotta to “nie je pravda” a za výkonnostným krokom vpred je niečo iné. “Od minulého roka sme kompletne prestavali našu pohonnú jednotku, najmä spaľovací motor. Máme tiež nové palivo, vlani sme predstavili aj vylepšenia hybridnej časti, ktorú sme si ponechali aj do tejto sezóny.”

“Samozrejme, počas zimy sme sa koncentrovali na hľadanie výkonu, a tiež, aby sme to zvládli z pohľadu spoľahlivosti, keďže na začiatku sezóny sa všetko zmrazilo,” ďalej vysvetľoval taliansko-švajčiarsky inžinier. “Ale nejde tu o žiadne triky, že by sme s motorom jazdili na vyšších otáčkach, s iným mapovaním alebo niečím podobným. Vždy sme sa snažili nájsť maximálny výkon, ale zároveň mať aj spoľahlivosť.”

Ak by niektorý výrobca predsa len mal problémy so spoľahlivosťou, stále na nej môže pracovať. Musí však presvedčiť FIA, že všetky úpravy pohonnej jednotky majú za cieľ skutočne zvýšiť spoľahlivosť a nejde len o skryté navyšovanie výkonu.

Tímy majú povolený vývoj zameraný na výkon len pri batérii, MGU-K a riadiacej jednotke elektroniky. Posledný termín na homologizáciu týchto komponentov je 1. september. Hovorí sa, že Ferrari ich chce vyvíjať až do poslednej chvíle, avšak nedá sa očakávať, že by zrovna tieto komponenty úplne zmenili rozloženie síl v padoku.