logo F1online.skF1online.sk

Steiner si nemyslí, že by sa Haas mal viac kloniť k svojej americkej identite

Mick Schumacher
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 5. 2022

Je tím Haas ešte stále americký? V poslednom roku sme si túto otázku kládli nejedenkrát. Síce je stále stopercentne v americkom vlastníctve a oficiálne stále sídli v Kannapolise v Severnej Karolíne, ale tam celá jeho „americkosť“ končí. Nemal by tento tím predsa len viac využívať svoj rodokmeň? Veď v Amerike popularita F1 prudko rastie.

Haasu akoby sa americký boom netýkal. Zatiaľ nenasadil ani jedného domáceho jazdca a okrem firiem majiteľa Geneho Haasa nezískal žiadneho významného amerického sponzora. Ba čo viac, v roku 2021 odeli svoje monoposty do farieb ruskej trikolóry, keďže uzavreli spoluprácu s ruskou spoločnosťou Uralkali. Mimochodom, nebyť ruskej agresie na Ukrajine, túto schému by sme na monopostoch amerického tímu vídali dodnes.

Formula 1 vyvinula a stále vyvíja veľké úsilie v snahe presadiť sa na americkom kontinente. Na svoj jediný americký tím však nevyvíjala žiadny dodatočný tlak, aby viac prezentoval svoj americký pôvod.

„Nie, nie je na nás vyvíjaný väčší tlak zhora a ani nemusí byť,“ povedal Steiner, ktorého cituje Motorsport.com. „Radi by sme sa viac angažovali a pracujeme na niektorých veciach v Spojených štátoch, ale chce to trochu času.“

„Povedal by som, že celý tento boom okolo Formuly 1 začal v USA minulý rok, možno pred dvoma rokmi a vlani to začalo skutočne naberať na sile. Bude teda chvíľu trvať, kým sa to obráti aj v prospech samotného tímu.“

„Potom po nejakom čase to môžeme premeniť na zisk potenciálnych sponzorov, ktorí sa k nám môžu nalodiť,“ dodal Steiner.

Ten si tak nemyslí, že jeho tím potrebuje klásť väčší dôraz na svoju americkú identitu. „Nie, to si nemyslím. Už teraz promujeme spoločnosti Haas CNC a Haas Tooling, obe sú to americké firmy, ktoré už ani americkejšie byť nemôžu,“ povedal Steiner.

Súvisiace články

Diskusia