Mám takmer také zlé auto ako v roku 2009, hovorí Hamilton | Magazín F1 - F1online.sk

Mám takmer také zlé auto ako v roku 2009, hovorí Hamilton

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Mercedes

O Lewisovi Hamiltonovi sa hovorí, že je narodený pod šťastnou hviezdou. Začiatok novej éry však pre sedemnásobného šampióna vôbec nie je šťastný. Naopak, pripomína nočnú moru.

Či už posledné kolá v Abú Zabí 2021, alebo aj niektoré sezóny v McLarene potvrdzujú, že nie vo všetkom mal Lewis Hamilton v kariére šťastie.

Núka sa nám paralela s rokom 2009, pre Lewisa tretím v F1. Ako úradujúci šampión sa v prvej polovici sezóny totálne trápil, keď v úvodných deviatich pretekoch bodoval len trikrát – za štvrté, šieste a siedme miesto.

Podobne ako súčasný W13, ani vtedajší monopost McLarenu s označením MP4-24 vôbec nefungoval. „Niektorí ľudia hovoria, že som nikdy nemal zlé auto. Môžem vás uistiť, že monopost z roku 2009 bol najhorším, aký som kedy zažil. Ten súčasný nie je ďaleko od tejto skúsenosti, no myslím si, že je v ňom veľa potenciálu,“ vyhlásil Lewis Hamilton.

Paralely nachádzame aj vo vyjadreniach či vysielačkách Hamiltona. V roku 2009 sa v Turecku, kde obsadil trináste miesto, sťažoval, že výkon McLarenu je priam trápny a potrebuje nové auto, aby bol schopný opäť víťaziť.

A tak sa aj stalo v druhej polovici sezóny. McLaren sa vrátil do hry – Lewis vyhral preteky v Maďarsku a Singapure, pridal k nim ďalšie tri pódiá a štyri pole position. „Aj v roku 2009 sme to dali dokopy a vrátili sa do hry. Aj teraz verím, že to s mojím súčasným tímom môžeme dokázať.“

Na začiatku novej éry v roku 2009 riešil britský šampión v McLarene trochu iné problémy než aktuálne v Mercedese. „Niekedy v januári-februári mi vedúci oddelenia aerodynamiky a ľudia na čele tímu povedali, že už dosiahli stanovený cieľ. Nové pravidlá pre rok 2009 hovorili, že autá majú mať o 50 percent menej prítlaku. Takže oni naozaj nadizajnovali monopost, ktorý mal o 50 percent menší prítlak! Neznelo mi to dobre. Nemal som však ešte skúsenosti, bol to môj tretí rok v F1. Na prvých testoch sme zrazu zistili, že ostatní mali v podstate rovnaký prítlak ako rok predtým. Riešením bol dvojitý difúzor,“ zaspomínal si Lewis Hamilton na majstrovský vynález Rossa Brawna, ktorý jeho tímu zaistil v roku 2009 absolútne šokujúci titul v Pohári jazdcov i konštruktérov. Rok 2009 zároveň znamenal nástup Red Bullu, ktorý sa dostal medzi špičku.

Súčasnému monopostu W13 ani tak nechýba prítlak, ako ho trápi poskakovanie. „Toto je iný prípad než v roku 2009. Tím nepovedal, že by sme už dosiahli nás cieľ. Netušili sme, kto na tom ako bude. Prišli sme so super inovatívnym dizajnom a čísla vo veternom tuneli hovorili, že máme veľmi dobrý prítlak, a zároveň sme tam nevideli žiadne poskakovanie. Na trati sme, žiaľ, nevideli toľko prítlaku a prechádzame si známym fenoménom s poskakovaním. Je to oveľa ťažšie napraviť, než by som si kedykoľvek predstavoval. Avšak čo nás nezabije, to nás posilní. Nejako už to riešenie nájdeme,“ pokračoval Lewis Hamilton.

Podobné skúsenosti ako v roku 2009 zažíva sedemnásobný šampión aj v úvode tejto sezóny. V Imole vyštartuje do pretekov z hĺbky druhej desiatky. „Auto naozaj nie je dobré. Nemôžem s tým veľmi nič robiť. Len mi zostáva odvádzať čo najlepšiu prácu. Niektoré víkendy to ide dobre, iné nie. Aktuálne nebojujeme o titul, ale o to, aby sme sa dostali do TOP10,“ uzavrel 37-ročný Brit.