logo F1online.sk

Berger: Pre F1 je požehnaním, že Ferrari opäť vyhráva

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala18. 4. 2022

Po dlhých rokoch bez Ferrari na absolútne najvyšších priečkach sa legendárna stajňa vrátila na pozície, na ktorých ju očakávajú všetci tifosi. To však nie je skvelá správa len pre Scuderiu, ale aj pre celú Formulu 1, myslí si Gerhard Berger, podľa ktorého motoršport z pohľadu diváckeho záujmu potrebuje silné Ferrari ako soľ.

V roku 2020 Ferrari narazilo na najhlbšie dno za posledných 40 rokov. Fanúšikovia boli znechutení a žiadali hlavu Mattiu Binotta. Stačili však len dva roky a značka s čiernym koňom v žltom poli je späť na výslní. Charles Leclerc v úvodných troch veľkých cenách ukoristil 71 z maxima 78 bodov, lepší štart do sezóny červení ani nemohli zažiť.

A to isté sa dá povedať aj o Formule 1 ako celku, vysvetľuje bývalý pretekár Gerhard Berger. “Som veľmi šťastný, že Ferrari opäť prehovorí do boja o titul,” cituje bývalého jazdca Ferrari Speedweek. “Ferrari je stále jadrom Formuly 1. Dlhé obdobie bez neho podobne, ako v rokoch 2020 a 2021, nie je dobré. Pre celú značku F1 je veľmi dôležité, aby Ferrari vyhrávalo.”

V tejto sezóne si to Maranello rozdá s minuloročnými víťazmi jazdeckého šampionátu. Red Bull však má zatiaľ mierny hendikep; auto je príliš ťažké a príliš nespoľahlivé. Práve z tohto dôvodu Verstappen prišiel o takmer istých 36 bodov a frustrovaný odkázal, že nevidí dôvod, prečo by mal pomýšľať na titul.

“Myslím si, že tento súboj medzi Red Bullom a Ferrari je skvelý. A ak sa v jednej chvíli na nich dotiahne aj Mercedes, bojovať bude prvá trojka,” uvažuje nad tým, čo by mohlo byť, Gerhard Berger.

Ďalší priebeh sezóny bude určovať poskakovanie a ako sa s ním jednotlivé stajne dokážu vyrovnať. V tomto smere má čo dobiehať najmä Mercedes, ktorý by jeho odstránením dokázal získať niekoľko desatín sekundy na kolo. Otázka je, kedy sa mu to podarí?

Mercedes má navyše pomerne mladý tím, kým v Red Bulle a Ferrari sú postavy, ktoré už s poskakovaním majú skúsenosti. “Už v osemdesiatych rokoch sme zažívali toto poskakovanie,” poznamenal 62-ročný Rakúšan. “Vtedy to riešil Adrian Newey, ktorý je teraz technickým riaditeľom Red Bullu. Nuž a top človekom Ferrari v tomto smere je Juhoafričan Rory Byrne, ktorý bol vo Formule 1 vtedy a dnes je špeciálnym poradcom Scuderie.”