logo F1online.skF1online.sk

AMuS: Mercedes má za sebou viac ako sto neúspešných experimentov

George Russell
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 4. 2022

Mercedes na tom v novej sezóne nie je nijak slávne, aspoň sa mu však darí dôjsť do cieľa a nezožrať pritom svoje pneumatiky. Partička z Brackley zbiera body a snaží sa riešiť svoje problémy. Tým najväčším zostáva poskakovanie.

Napriek tomu, že Mercedes na Ferrari a Red Bull stráca pomerne výrazne, aktuálne drží druhé miesto v jazdeckom aj konštruktérskom šampionáte. Na Ferrari sa díva z úctivej vzdialenosti, avšak vďaka svojej spoľahlivosti (i nespoľahlivosti Red Bullu) sa drží v hre.

Aj po treťom podujatí sezóny však stále hovoríme o tom istom, poskakovanie, poskakovanie a ešte raz poskakovanie. „Máme za sebou viac ako stovku experimentov s nastavením, s vyššou i nižšou svetlou výškou, rozličnými nastaveniami predného i zadného krídla, no ani náznak nejakého riešenia. Je to komplexný problém. Ferrari taktiež poskakuje, ale nie tak agresívne, preto si s tým jazdci dokážu poradiť. Red Bull od posledného veľkého aerodynamického upgradu neposkakuje vôbec,“ cituje Auto Motor und Sport jedného z inžinierov Mercedesu.

V snahe prísť veci na koreň nasadil tento tím na monopost Lewisa Hamiltona množstvo senzorov. Potrebujú získať viac informácií, posunúť učebný proces na ďalšiu úroveň a inžinieri pritom obetovali asi 1,5 kilogramu váhy navyše. Kým nepochopia príčinu problému a nenájdu spôsob, ako ho odstrániť, s vývojom sa v Mercedese zrejme príliš neposunú.

Netušia pritom, kedy sa im podarí dostať poskakovanie pod kontrolu. „Určite do konca roka. Bolo by však príliš odvážne tvrdiť, že keď sa nám to podarí, budeme na úrovni Ferrari. To je veľká úloha. Oni majú auto schopné podávať kvalitné výkony na každej trati,“ cituje AMuS zdroj z Mercedesu. Netreba pritom zabúdať, že ani vývoj Ferrari a Red Bullu nespí.

„Vyriešiť poskakovanie so sebou prinesie váhu navyše,“ myslia s v Mercedese. Netreba pritom pripomínať, že váha je veľkým problémom už teraz.

O niečo vyše týždeň nás čaká štvrté podujatie sezóny a zároveň prvý „šprintový“ víkend v sezóne. Zdá sa, že do Imoly neprinesie žiadny top tím veľké upgrady a vzhľadom na okolnosti to nie je ani príliš vhodné. Taliansky asfalt a charakter okruhu v Imole s množstvom pomalých zákrut by však Mercedesu mohol pomôcť, aj keď… „To najlepšie, čo môžeme dosiahnuť, je strata pol sekundy na čelo,“ dodal zdroj z Mercedesu pre AMuS.

Súvisiace články

Diskusia