logo F1online.skF1online.sk

Hamilton sa v zahrievacom obával o motor, tím ho kvôli pravidlám nemohol ubezpečiť

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 7. 2020

V zahrievacom kole je komunikácia medzi tímom a pilotom obmedzená na úplné minimum. Pravidlá v podstate dovoľujú komunikovať len v prípade, že sa komunikácia týka bezpečnosti. Tím Haas to v Maďarsku nedodržal, za čo bol komisármi potrestaný. Tímy AlphaTauri a Mercedes naopak áno.

Haas doplatil na rozhodnutie zájsť do boxov v zahrievacom kole desaťsekundovým trestom. V medziach pravidiel sa však udržal tím AlphaTauri. Daniil Kvjat v zahrievacom kole oznámil, že trať dostatočne obschla a je možné nasadiť suché pneumatiky. Tím však kvôli zákazu komunikácie nemohol nijako reagovať a Rus išiel do boxov až po prvom kole.

Podobný problém mali aj v Mercedese. Lewis Hamilton v zahrievacom reportoval na boxový múrik, že má pocit, akoby mal motor zhasnúť. A aj keď inžinieri vedeli, že je všetko v poriadku, nemohli mu to kvôli pravidlám odkázať.

„Lewis nám v zahrievacom kole oznámil, že má pocit, akoby mal motor zhasnúť,“ povedal šéfinžinier Mercedesu pre dianie na trati Andrew Shovlin v tradičnom brífingu Mercedesu po veľkej cene. „V skutočnosti sa jednalo o problém so senzorom, ktorý sa prejavoval len vtedy, keď motor išiel na voľnobeh.“

„V tomto prípade to nebol problém, motor by mu aj tak nezhasol. Navyše tam je ochrana, ktorá motoru zabráni zhasnúť. Nemohli sme mu však povedať, že je všetko v poriadku,“ povedal Shovlin. „Máme totiž pravidlá, ktoré nám neumožňujú s pilotom komunikovať v zahrievacom kole. My sme tak vedeli, že všetko je ako má byť. Lewis mal trochu obavy, ale len do momentu štartu.“

Shovlin sa tiež vyjadril k štartu Valtteriho Bottasa, ktorý sa pohol zo štartového miesta ešte pred zhasnutím červených svetiel.

„Reagoval na jedno zo svetielok na volante, ktoré blikalo,“ povedal Shovlin. „Na trénovanie štartov používa Valtteri svoj volant. Aby sme simulovali zhasnutie svetiel na štartovom rošte, zhasnú mu svetlá na volante. Preto na to reagoval, vyrušilo ho to.“

Po voľných tréningoch často sledujeme, ako si tímy i piloti trénujú štarty. Namiesto semaforov na rošte však v Mercedese používajú v piatok a sobotu svetielka na volante, ktoré zhasnú a pilot odštartuje. Preto Valtteri podvedome zareagoval na svetielka na displeji.

„Našťastie dokázal znovu pritiahnuť spojku a vyhnúť sa uliatemu štartu. V súčasnosti tu funguje automatický systém, ktorý sleduje polohu auta a moment, kedy opustí štartovaciu pozíciu.“

„A pretože sa Valtteri nepohol príliš ďaleko, systém to nevyhodnotil ako uliaty štart, keďže zostal vo svojom štartovacom boxe aj v momente, keď svetlá skutočne zhasli,“ dodal Shovlin.

Súvisiace články

Diskusia