logo F1online.sk

Leclerc: V treťom sektore som šiel poslepiačky

Charles Leclerc a Casey Stoner
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala9. 4. 2022

Charlesova Leclercova púť za pole position nebola taká jednoduchá, ako to naznačuje víťazný náskok pred druhým Maxom Verstappenom. Aby si totiž vybojoval štart z najvýhodnejšej pozície na rošte, musel prekonať niekoľko prekážok počnúc jeho vlastným jazdeckým štýlom a končiac protivným slnkom.

Víťaz tohtoročných pretekov v Bahrajne v prvých dvoch častiach kvalifikácie nepôsobil ako favorit na zisk pole position. Obsadil v nich zakaždým len tretie miesto a vyzeralo to tak, že v závere by ho Max Verstappen mal poraziť.

Charles Leclerc však nakoniec vytiahol z rukáva čas 1:17,868, na ktorý Max Verstappen nedokázal odpovedať, ba dokonca stratil takmer tri desatiny sekundy. Tento náskok prekvapil aj samotného Monačana, najmä preto, že okruh v Melbourne veľmi neobľubuje.

“Auto bolo veľmi dobré. Celkovo som veľmi spokojný, pretože na tejto trati som mal v minulosti vždy ťažkosti a trápil som sa aj tento víkend,” prezradil po zisku pole position Charles Leclerc. “Zvonku ste to možno nevideli, pretože sme vždy boli celkom rýchli, ale ja som sa dosť vytrápil.”

Vidieť sme to mohli už v piatok. Leclerc si pravidelne robil výlety do štrku, a to hlavne v prvej zákrute. “Spravil som veľa chýb, bol som nekonzistentný. Pracoval som na tom a snažil som sa dať dokopy dobré kolo. Vedel som, že pôjde len o to a v Q3 sa mi to podarilo.”

Čo presne mu nevyhovuje na Albert Parku? Ukazuje sa, že kameňom úrazu je práve spomínaná prvá zákruta. “Mne osobne robia problémy také typy zákrut ako jednotka alebo šestka, kde tá fáza zatočenia je veľmi agresívna, veľmi rýchla. V takýchto zákrutách sa trápim s mojím jazdeckým štýlom, mám problém byť taký presný. Usilovne som na tom pracoval a nakoniec sa mi tú prvú a šiestu zákrutu podarilo odjazdiť tak, ako som chcel. Mal som z toho dobrý pocit.”

A veru aj mal prečo. Leclercovi sa podarilo pretrhnúť šnúru kvalifikačných víťazstiev Lewisa Hamiltona v Melbourne, ktorý bol na tejto trati neporaziteľný už od roku 2014. Ferrari zároveň získalo prvú pole position v Albert Parku od čias Kimiho Räikkönena a jeho majstrovského roku 2007.

Získať ju určite nebolo jednoduché, ani keď si odmyslíme konkurenciu. Kvôli zapadajúcemu slnku mali totiž jazdci problémy s viditeľnosťou a v poslednom sektore jazdili takmer poslepiačky.

Keď slnko vykuklo spoza mrakov, všetci sa museli mať na pozore. “V prvom kole v Q2 som veľmi riskoval, pretože som nemal ani poňatia, kde sú hranice trate. Trochu som hádal, no cez víkend získate rytmus a viacmenej viete, kde máte zatočiť.”

“Nemal som však ani šajnu, kde sa končí trať, bolo to náročné,” opisoval druhú polovicu kvalifikácie Leclerc, ktorý si hneď u inžiniera pýtal tmavší priezor rovnako ako takmer všetci ostatní. “Siahli sme po tmavšom priezore. V prvom výjazde v Q3 sa objavili mraky, takže to bolo perfektné, ale v poslednom výjazde to bolo pri brzdení do prvej zákruty stále veľmi zlé.”

“V poslednom sektore to bolo ťažké aj v Q3 a trochu som tam stratil, pretože som mal problémy zistiť, kde presne som. Nič viac sme s tým nemohli robiť, aj keď sme nasadili najtmavší priezor, tak to nestačilo, nuž a ten bol príliš tmavý na zvyšok okruhu, prípadne keď sa zamračilo,” dodal na margo svetelných podmienok.

V nedeľu nás čaká ďalšia bitka medzi Charlesom Leclercom a Maxom Verstappenom, v tejto sezóne už tretia, a to máme za sebou len tri veľké ceny. Ferrari sa chystá na ťažkú nedeľu, Red Bull so svojou rýchlosťou na rovinkách mu istotne dá zabrať.

“Ak mám byť úprimný, dnes v kvalifikácii sme boli prekvapení z našej rýchlosti, takže aj zajtra je možné všetko,” zamyslel sa na záver Leclerc. “V aute sa dobre jazdí, ale Red Bully boli v druhom tréningu s natankovaným autom veľmi rýchle. Potrebujeme dobrý štart a azda si potom udržíme prvú priečku.”

Súvisiace články