Alpine dnes zažiaril, Ocon s Alonsom boli obzvlášť rýchli v druhom sektore
Pohľad na výsledky piatkových tréningov bude veľkou vzpruhou pre celý Alpine, ktorý sa počas noci bude snažiť ešte si upevniť pozíciu tretieho najlepšieho tímu v Austrálii. Esteban Ocon a Fernando Alonso majú vďaka tomu dobrú náladu, no obaja zostávajú opatrní ohľadom vyhliadok pred zvyškom víkendu.
Fernando Alonso sa uprostred druhého tréningu dokonca ocitol na čele, aj keď len na pár sekúnd, kým Ferrari a Max Verstappen neodjazdili svoje druhé pokusy. Napokon Španielovi zostalo v rukách veľmi slušné štvrté miesto, Esteban Ocon skončil o dve priečky nižšie.
Skvelé vyhliadky pred sobotou, všakže? “Bolo to celkom slušné, obe autá skončili v oboch tréningoch v najlepšej desiatke,” pochvaľoval si Esteban Ocon s úsmevom na tvári. “Z nášho pohľadu to vyzerá celkom OK, ale ako iste viete, teraz vám poviem, že toto je len piatok.”
“Dnes sme toho na trati veľa objavili, boli to príjemné prekvapenia. Máme tu oveľa viac priľnavosti ako predtým, trať je aj výrazne hladšia. Trať ponúka veľké výzvy, je tu niekoľko rýchlych zákrut,” hodnotí francúzsky pretekár.
Alpine dnes exceloval najmä v prostrednom sektore, s výnimkou Maxa Verstappena v ňom nikto nebol rýchlejší, dokonca ani Ferrari. Byť rýchly na tomto úseku trate sa môže Alpinu osvedčiť, pokiaľ v pretekoch bude nútený predbiehať či sa brániť.
“Vyskúšali sme niekoľko rôznych vecí, pokúsili sme sa to optimalizovať z pohľadu aerodynamiky v druhom sektore. Zdá sa, že dnes to fungovalo, ale musíme to zvládnuť aj zajtra, vtedy budeme musieť ukázať rýchlosť,” uvedomuje si Esteban Ocon. “Zas raz opakujem, že až zajtra sa to bude počítať. Dnes to bolo tesné, videli sme, že konkurencia — Haas, Alfa Romeo — je v dlhých stintoch rýchla a bude s nami bojovať. Aj drobné rozdiely budú rozhodovať v Q3.”
Keď sa pred mikrofóny dostal Fernando Alonso, aj on dostal za úlohu okomentovať rýchlosť svojho monopostu v druhom sektore. “Prostredný sektor, žiaľ, to je len jedna zákruta,” rozosmial sa pobavený Španiel.
Druhý sektor pozostáva papierovo z piatich zákrut, no len v tej prvej z nich musia piloti aj brzdiť, zvyšok vnímajú ako mierne zakrivenú rovinku. “Chceli by sme byť o čosi silnejší v tom poslednom sektore, ale bolo to OK. Máme za sebou dobrý piatok. Potrebujeme o čosi lepšie pochopiť pneumatiky a nastavenie.”
Alpine by po piatku mohol pouvažovať nad tým, že obetuje časť svojej rýchlosti na rovinke v prospech prítlaku, ktorý by mu mal pomôcť v technickej časti okruhu. Ak sa však rozhodne vydať touto cestou, zníži si šance na predbiehanie.
Podľa Alonsa totiž ani štyri DRS zóny nemusia stačiť. “Mal som z toho dobrý pocit, je to tu oveľa rýchlejšie v porovnaní s prechádzajúcou konfiguráciou. Ohľadom príležitostí na predbiehanie si však nie sme celkom istí. Aj keď tu máme štyri DRS zóny, ktoré to budú uľahčovať, zrejme to stále bude dosť obtiažne, trať je úzka a Melbourne je v tomto smere historicky dosť náročný okruh. Podľa mňa v nedeľu bude stále ťažké niekoho predbehnúť.”