logo F1online.skF1online.sk

Talianske médiá: Ferrari počíta aj s vyšším výkonom, prvé vylepšenia v Imole

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 4. 2022

Vývoj bude v roku 2022 kľúčovou ingredienciou v honbe za titulom majstra sveta. Tímy v týchto dňoch pracujú na plné obrátky a Ferrari nie je výnimkou. Pred Veľkou cenou Austrálie prišli dva talianske zdroje s viacerými zaujímavými informáciami. Nikto síce fanúšikom Scuderie nezaručí, že sú stopercentne pravdivé, no talianski žurnalisti Giuliano Duchessa z portálu Formu1a.uno a Franco Nugnes z Motorsport.com, ktorí tieto správy priniesli, nie sú v tomto biznise žiadnymi nováčikmi.

Čo teda môžeme čakať? Nielen od Ferrari, ale istotne od každého tímu môžeme očakávať priam nával noviniek. Podľa dostupných informácií budú tie od inžinierov z Maranella pripravené „až“ na európsku fázu sezóny, čo je z logistického a rozpočtového hľadiska logické. Každopádne, Ferrari sa tento víkend v Melbourne predstaví s rovnakým balíkom ako v Bahrajne a Saudskej Arábii. Novinky budú pripravené na domáce podujatie v Imole a ďalšie by mali prísť v Barcelone. Pripomíname, že medzi Imolou a Barcelonou si ešte „odskočíme“ do Miami.

„Podľa prvých indícií plánuje Ferrari balík vylepšení monopostu F1-75 na podujatie v Imole. Môžeme povedať, že budú zamerané na aerodynamickú efektivitu a zníženie váhy,“ píše Franco Nugnes z portálu Motorsport.com.

„Cieľom je znížiť hmotnosť o asi tri kilogramy. Podobne ako všetci s výnimkou Alfy Romeo, aj monopost Ferrari má nadváhu. V Maranelle sa pracuje aj na odstránení odporu vzduchu a dosiahnutí takej rýchlosti, akú na rovinkách produkuje monopost Red Bull RB18.“

„Na ofenzívu v úseku frontu boja s poskakovaním si budeme musieť počkať do Veľkej ceny Španielska, kde by malo Ferrari predstaviť vylepšenú podlahu. Tá by mala výrazne znížiť negatívny účinok poskakovania a umožniť jazdu s F1-75 bližšie k asfaltu,“ píše Nugnes.

Zdá sa tak, že Ferrari nebude svoje vylepšenia „chrliť“, ale dopraje si čas na optimalizáciu a preskúmanie. Nepracuje sa pritom iba vo veternom tuneli či v oddelení šasi. Podľa Giuliana Duchessu nezaháľajú ani motorári. Na základe ním zverejnených informácií sa môžu Charles Leclerc a Carlos Sainz tešiť aj na vyšší výkon pohonnej jednotky, a to napriek zmrazeniu pravidiel.

Dôvod je prostý, inžinieri kvôli obavám zo spoľahlivosti používajú šetrnejšie motorové módy a vyhodnocujú nazbierané dáta. Proces zbierania dát k prvému spaľovaciemu motoru by mal podľa plánu trvať päť veľkých cien, potom inžinieri rozhodnú, či môžu bez obáv motory viac „vytočiť“. K tomu by mohlo prísť s najmä nasadením druhého spaľovacieho motora.

„Inžinieri to hovoria len potichu, ale Ferrari v porovnaní s minulou sezónou i ostatnými dodávateľmi celkom iste získalo najviac výkonu k dobru, a to napriek novým palivám. Zdá sa tiež, že Binottov tím to hrá strategicky a nechce ukázať skutočnú silu svojho agregátu takto skoro,“ píše Duchessa, ktorý následne citoval vlastný zdroj priamo z Ferrari: „V prvom rade chceme dokončiť zber dát a skúmanie spoľahlivosti, čo bude pokračovať minimálne do piatej veľkej ceny sezóny.“

K ďalším rozhodnutiam by tak malo prísť až po Veľkej cene Miami. Odhodlá sa Ferrari pred Barcelonou svoje motory nastaviť agresívnejšie?

„Dáta v Maranelle potvrdzujú, že Ferrari je nielen blízko k hodnotám výkonu z roku 2021, ale ich motor môže byť dokonca výkonnejší. Najprv však musia zakončiť program zameraný na vyhodnotenie spoľahlivosti. Krivka krútiaceho momentu je teraz nastavená nižšie, čo sa s nasadením druhého motora môže zmeniť,“ píše Duchessa.

„V Maranelle si myslia, že v nasledujúcich mesiacoch a s nasadením ďalšieho motora by mohli získať významnejšiu výhodu,“ dodal.

A tieto zmeny určite budú potrebné. V Red Bulle a Mercedese celkom iste nezaháľajú a aj oni plánujú svoj postup vpred. Páni Nugnes a Duchessa nám však celkom pekne predviedli, ako by mohla vyzerať vývojová vojna v roku 2022.

Súvisiace články

Diskusia