Binotto: Teraz sme na vývojovú vojnu lepšie pripravení | Magazín F1 - F1online.sk

Binotto: Teraz sme na vývojovú vojnu lepšie pripravení

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Scuderia Ferrari na prvých dvoch pretekoch sezóny prekonala očakávania. Taliani získali až 78 z maximálnych možných 88 bodov a v podobnom tempe by istotne chceli pokračovať aj v najbližších týždňoch. Sezóna je však dlhá, nuž sa natíska otázka, či si Ferrari dokáže udržať takýto výkonnostný štandard aj v neskorších fázach roka. Mattia Binotto ubezpečuje, že teraz je na to dobre pripravené.

Tím z Maranella sa pokúsil zosadiť strieborné šípy z formulového trónu v rokoch 2017 aj 2018, no v oboch prípadoch po skvelom štarte začal zaostávať. Konkurenti z Mercedesu ukázali, že vedia udržať oveľa vyššie vývojové tempo a ku koncu sezóny už boli jasne rýchlejší.

Tento rok má byť iný, Ferrari to s útokom na majstrovský titul myslí vážne a podľa jeho šéfa Mattiu Binotta na to má aj všetko potrebné. “Udržať sa na takej istej konkurencieschopnej úrovni počas dlhej sezóny je výzva, ale pred touto výzvou nestojíme len my, ale všetky tímy.”

“Je pravda, že naši súperi mali veľmi dobrý vývoj a v rokoch 2017 a 2018 sme trochu zaostali,” uznal šéf maranellskej stajne, no hneď vysvetlil, prečo by rok 2022 mal byť iný: “Odvtedy sme sa z pohľadu konštruovania auta zlepšili, zdokonalili sme náš veterný tunel, technológie, procesy a simulácie. Dnes sme teda oveľa lepšie pripravení ako v minulosti na to, aby sme odviedli dobrú robotu.”

“Máme tiež rozpočtový strop, ktorý bude mať dopad na vývojové tempo. Musíme sa postarať o to, že v tomto smere budeme mať dobrú stratégiu, keďže toto by mohol byť rozdielový prvok vo vývojovom boji,” podotýka Binotto, ktorý by azda k rozpočtovému stropu mohol doplniť ešte jednu vec, ktorá Ferrari náramne vyhovuje; Scuderia bude môcť stráviť vo veternom tuneli o desať percent viac času ako Mercedes a o päť viac ako Red Bull. Až v posledný júnový deň sa alokácie jednotlivých tímov opäť prehodnotia podľa aktuálneho poradia v šampionáte.

Čo však už zrejme nikto Scuderii nevezme, je konkurencieschopná pohonná jednotka. Dobehnúť ju totiž nie je veľmi ľahké; vývoj sa až na pár komponentov zastavil, povolené je už len zdokonaľovanie spoľahlivosti.

Talianski motorári sa teda pripravili na novú éru dokonale. “Vlani sme mali veľkú nevýhodu, snažili sme sa dotiahnuť a teraz sme vyrovnanejší. Na prvý dvoch pretekoch sa zdalo, že rozdiely sú veľmi malé a postupne konvergujeme. Kým vlani náš motor predstavoval hendikep, v tomto roku to už neplatí.”

Na čele výkonnostného rebríčka tak máme Ferrari veľmi tesne pred Red Bullom a s úctyhodným náskokom pred Mercedesom. Červení býci už ohlásili, že na najbližšej veľkej cene by s týmto poradím niečo chceli spraviť, a tak predstavia balík vylepšení, ktorého hlavnou úlohou bude znížiť hmotnosť auta. Helmut Marko hovorí, že rozdiel by malo byť vidieť.

Vo Ferrari sa však rozhodli pre opatrnejší prístup. Podľa Mattiu Binotta v Austrálii zrejme neuvidíme žiadne novinky na monoposte F1-75, čo by znamenalo, že od predsezónnych testov v Barcelone až po Imolu zostane takmer nezmenený.

“Nejde tu len o to, kedy budeme mať vylepšenia pripravené, ale aj o rozpočtový strop. Musíme zabezpečiť, že ho na prvých veľkých cenách neminieme celý,” upozornil Binotto. “Neočakávame teda, že by sme na nasledujúce preteky v Melbourne priniesli nejaké výrazné novinky, ale akonáhle niečo budeme vedieť priniesť, spravíme to.”