Norris: Naše auto na tom bolo rovnako ako v Bahrajne, len trať nám sadla lepšie | Magazín F1 - F1online.sk

Norris: Naše auto na tom bolo rovnako ako v Bahrajne, len trať nám sadla lepšie

fotka k článku undefined
zdroj: Motorsport Images/McLaren

McLaren sa v Saudskej Arábii dočkal prvých bodov v novej sezóne, no so siedmym miestom určite nemôžu byť vo Wokingu spokojní. Lando Norris si navyše myslí, že za zlepšením treba hľadať skôr charakteristiku trate než progres MCL36.

Kým v Bahrajne boli „papájoví“ ďaleko mimo bodov, v Džidde by sa aj bez safety caru či odstúpení konkurencie pohybovali minimálne na hranici TOP10. Lando Norris napokon vyťažil za daných okolností maximum a do cieľa prišiel siedmy, len tesne za Estebanom Oconom.

„Po Bahrajne znie siedme miesto priam ako prekvapenie. Naša rýchlosť však bola naozaj oveľa lepšia, z čoho sa teším. Na druhej strane sa cítim zle, že mám byť šťastný zo siedmeho miesta,“ skonštatoval Lando Norris v podcaste F1 Nation.

Počas jedného týždňa sa dá na monoposte ťažko niečo zlepšiť. McLaren má množstvo problémov, z toho snáď dva boli najvypuklejšie – stúpajúca teplota bŕzd a nedostatok gripu. V Džidde pomohol aj hladší asfalt než v Bahrajne a taktiež odlišná charakteristika okruhu.

„Problém je, že naše auto je na tom absolútne rovnako ako v Bahrajne. Ak by sme sa tam teraz vrátili, vypadli by sme v prvej časti kvalifikácie a pohybovali by sme sa na šestnástej či sedemnástej pozícii. Rozdiel v Saudskej Arábii spočíval v charakteristike trate, ktorá nám sadla oveľa viac. Naše auto je lepšie v stredne rýchlych a rýchlych zákrutách. Avšak monopost ako taký zostal úplne rovnaký, len vynikli jeho iné stránky,“ pokračoval britský pilot.

Zaujímavé je, že v uplynulých dvoch-troch sezónach sedeli McLarenu práve okruhy ako Monza, Red Bull Ring či aj spomínaný Bahrajn. Papájové monoposty priam lietali po rovinkách, v Monze boli v roku 2020 na pódiu a minulý rok získali double, v Rakúsku boli tiež dvakrát na pódiu.

Tento rok to zatiaľ vyzerá tak, že britskej stajni budú sedieť iné okruhy. „Snáď už čosi vieme o našich silných stránkach i slabinách. Tie sa jednoznačne nachádzajú v pomalých zákrutách, kde zatiaľ výrazne strácame.“

Najbližšie nás čaká okruh v Melbourne, ktorý bol tiež známy pomalšími zákrutami, no po úpravách by mohol byť rýchlejší. „Trať sa tam zmenila, aj povrch je tam hladší. Verím, že nám to tam bude sedieť viac než na pôvodnom okruhu,“ dodal Lando Norris na margo najbližšieho podujatia v Austrálii.