logo F1online.sk

V Alpine by nedovolili pilotom pretekať v posledných dvadsiatich kolách

Otmar Szafnauer
© James Moy Photography/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 3. 2022

V tejto sezóne sme očakávali iskrenie v nejednom tíme. Carlos Sainz verzus Charles Leclerc alebo George Russell verzus Lewis Hamilton? Zatiaľ nie. V Džidde nám poriadne široké lakte predviedli piloti tímu Alpine. Ich šéf Otmar Szafnauer, ktorému za tých pár kôl pribudol na hlave nejeden šedivý vlas, zostáva zatiaľ pokojný.

Nie je to tak dávno, čo musel riešiť istú „situáciu“ medzi Estebanom Oconom a Sergiom Pérezom – vtedy jazdcami Force Indie. V Alpine sa to zatiaľ zaobišlo bez kontaktu, takže Otmar mohol byť spokojný. Alpine ovládol úvod priameho prenosu, diváci sa pobavili a jazdci to (síce len tak-tak) udržali v miere znesiteľnej.

„Urobili presne to, o čom sme im pred pretekmi hovorili,“ povedal Szafnauer na margo súboja Alonsa a Ocona v Džidde. „Ako sa napokon ukázalo, keby Fernando nemusel odstúpiť, skončili by sme na šiestom a siedmom mieste a zároveň predviedli fanúšikom trochu šou. O tom to podľa mňa je, musíte ich nechať pretekať.“

To všetko síce znie pekne, ale treba k tomu dodať aj nejaké fakty. Chlapci sa týmto (aj keď prekrásnym) súbojom pripravili o hromadu času. Nešlo len o to, že im utiekol George Russell, ale k bojujúcej dvojici sa po chvíli pripojili Valtteri Bottas a Kevin Magnussen, na ktorých si dvojica pilotov Alpinu v úvode pretekov vypracovala určitý náskok. Z pohľadu výsledku tímu bol tento súboj kontraproduktívny, keďže skompromitoval ich šance do ďalšieho priebehu pretekov. Uvedomuje si to aj sám Szafnauer, ktorý priznal, že chlapci „strácali trochu viac času než som predpokladal“ a tím napokon do tohto súboja aj vstúpil, keď Oconovi nariadil držať aktuálnu pozíciu.

„Určite niečo také urobíme,“ povedal Szafnauer. „Na konci pretekov, desať alebo pätnásť kôl pred šachovnicovou vlajkou, nemá zmysel si vymieňať pozície. Ak nemáte šancu dobehnúť jazdca pred sebou a nikto za vami nemá šancu dobehnúť vás, držte pozíciu.“

„Je naozaj ťažké niečo také urobiť na začiatku pretekov, pretože nedokážete predvídať, čo sa stane. Avšak ku koncu, keď zostáva desať, pätnásť, dvadsať kôl, potrebujete maximalizovať váš bodový zisk. Ak držať pozíciu znamená maximálny možný bodový zisk, potom je to správne rozhodnutie,“ povedal Szafnauer.

Súvisiace články